Tackar

Var på storheden med älsklingen igår. Hittade en tröja åt honom som han bara såg föör snygg ut i. Självklart lyckades jag få honom att köpa den så nu går han omkring och är hur snygg som helst.
Fick även en trevlig present av honom. En stickad lång randig underbar tröja. En som kan växa med min mage.

Ska på stan med mamma idag vilket ska bli väldigt trevligt. Ska försöka hitta ett par nya mamma byxor då mina envisas om att gå sönder hela tiden. Peters mamma har sytt dom nu men man vet aldrig hur länge de varar.
Sen ikväll blir det middag och planering inför de kommande 2 veckorna. Ska grilla en sista gång för säsongen. Vid nästa grillning har vi en liten plutt med oss.

Funderar på om den lille har vänt på sig i natt, Kände att sprakarna var mer uppåt revbenen än neråt som de brukar. Känndes konstigt men förhoppningsvis så kan Peter börja känna h*n mycket mera än vanligt.

Skrev en lista igår om vad som behövs inhandlas. Den blev inte liten kan jag då säga.

* Barnolja
* Babykam och borste
* Barnduschkräm
* Stjärtsalva
* Termometer - vatten och feber
* Nagelsax och nagelfil
* Idominsalva
* Tops och bommull
* Alvedonsuppar

* Plastad frotté
* Blöjhink
* Flaskborste
* Påslakan
* Babysitter
* Babygym
* Mobil
* Varmare mössa

Det är det jag har kommit att tänka på iallfall. Inga av köpen lär ske denna månad utan snarare nästa eller den där efter.

Knäppte kort igår så jag sätter väl in de här snart. Är så dålig med allt som handlar om elektronik. Magen skriker efter något att äta så det är precis det jag ska göra nu.

Kommentarer
Postat av: Malin

ELler så är det barnet som viftar till med armarna.. De vänder ju sig oftast kring v.32 eller därikring. Tror inte att min ens vänt sig än, fast jag känner av sparkar eller slag uppe i revbenen.. Bra att du skrev lista. Måste också inhandla lite av det du tog upp :)

2007-09-08 @ 11:15:59
Postat av: Linda

Kikar igenom din inköps lista o kan bara ge ett råd du behöver verkligen inte allt de där :-)
*Duschkräm tex är ett NO NO anv barnoljan ist
* badtermometer behövs inte anv armbågen ist
* Naglel sax, använd en fil ist
Så mycke onödigt man eg inte behöver så nån krona kan man spara in o lägga på annat :-D
Hur är det annars?

2007-09-08 @ 11:22:21
Postat av: jenny

hej hej, en sak ja kan rekommendera e en mobil du kan ha ovanför skötbordet, för det tycker dom nog om, att ligga å titta på, min tjej har en mobil ovnför sitt skötbord å hon älskar verkligen detn mobilen :) det e hennes farmor som har gjort den av lite nallar å sånt :) jätte fint. :)
å ja håller med om att du inte behöver sax i början alls, å
barnolja e bättre
i början , men ja har börjat använda duschkräm eller avslappnadne duschkrämm
som e lugnande :) så skönt för henne..
använd hellre en borste som e mjuk ingen kam.. för det gör nog lite ont på deras lilla ömma skalle :)
nå kan ja säga e skönt å bra, det e vad ja själv tycker, en filt, för det e skönt att ligga på å även ha runt sig :) min tjej har en snutte filt å en massa andra filtar som hon bara älskar att ligga på å kolla på :) å vi har två babygym, men ett anävnde vi inte.. heheh
hoppas allt e bra annars?? =)
krma krma

2007-09-08 @ 12:45:25
URL: http://www.lilllarsson.blogg.se
Postat av: madde

Visst är det kul att göra listor! Känns som att man har allt under mer kontroll då! :) Spännande om bebisen har vänt sig :) Tilde vände på sig rätt tidigt minns jag! Det är så mycket roligare när ens sambo också kan få vara med och känna på magen. Då blir dom ju mer delaktiga! :)
Hoppas allt är bra med er annars! Ser fram i mot en ny magbild snart?=)

2007-09-08 @ 17:39:52
URL: http://tildesmamma.webblogg.se
Postat av: Jenny

Hej ser att ni ska börja köpa alla dom där nödvändiga sakerna tänkte komma med två tips:) Köp barnängens barntvål och som salva köp, miniderm, den finns på apoteket båda två är de jag absolut kan rekomendera:)
kul med magbilder!! :)

2007-09-08 @ 20:39:33
URL: http://fibbz.blogg.se
Postat av: Linda

Kikar förbi här då å då via kusin Malins blogg (yeahyeah) och kan rekommendera salvan Inotyol. Super för röda barnstjärtar, blir som nya direkt! :-) Blöjhink har vi inte utan använder en vanlig (billig ;-)), bekanta som köpt blöjhinken säger att de luktar illa även fast de inte ska göra det. Sen kan näsdroppar vara ett bra köp att ha hemma i medicinskåpet.
Lite tips bara. ;-)

2007-09-09 @ 12:42:54
URL: http://evvo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0