En envis ung dam

Jag pratar inte om mig själv utan om Tilde. En väldigt envis dam som gärna inte vill sova eller erkänna att hon är trött. Det finns ju så mycket spännande att upptäcka. Nu har hon även börjat sova sämre nattetid. Somnar som vanligt kring 00 men nu vill hon kliva upp redan vid 04. Det går helt enkelt inte! Jag har blivit bortskämd med sömn sen hon kom och nu vill hon plötsligt ändra på sig. Men det är så bejbisar fungerar och det vet jag.

image130
Nyfiken


Det var nära till att bli en vändning idag men när jag sprang och hämtade kameran så tyckte hon att det var dags att lägga ner och strunta idet. Hon har blivit väldigt medveten om händerna och försöker att greppa allt hon ser. Peters häl var favoriten igår. När han tog ner foten började hon gråta. Han fick sätta upp den igen. Det damen vill det får hon. Så Peter satt med foten i luften.

image125
"Wow så frän"

Hon har sovit hos mormor i helgen. Mamma var väl mer än överlycklig och har skapat "Tildecravings". Var premiären för sova borta. Var tungt i början, tänkte nästan strunta i allt men stark som man är... Det hade iallfall gått jättebra och hon hade inte varit ledsen en endaste gång. Jag tror det beror på att jag och mamma är så lika. Ser att hon inte är lika trygg hos någon annan förutom hos mig och Peter.

Vi hade väl sådär skoj. Skittrevligt när bara jag och Peter fick ta hand om varandra och njuta av varandras tid. Var ett tag sedan sist. Trodde först att det skulle kännas konstigt men det flöt på precis som det alltid har gjort. Vi är som handen i handsken.

image126
I gammelfarbrors famn

Håller stenhårt på promenaderna. Har gått runt 10000 steg per dag. Är en promenad på ca 2 timmar men jag vet inte om det hjälper något. Ska passa på att väga mig imorgon när vi ska ta Tilde 3månaders spruta. 3 månader, redan! Om 3 månader till så är hon praktiskt taget vuxen. Hoppas att hon slipper febern av sprutan och att jag kan hålla mig från att visa att jag är rädd. Är jag rädd så lär ju hon också bli det.

Bumbon och gymmet används flitigt. Hon tycker verkligen att det är skoj men hon blir trött så fort. Nu ska vi hoppa in i badet. Är säkert massor mer att uppdatera om nu när det har varit ett långt uppehåll.Men det får blir senare.

image129

Stadig


Kommentarer
Postat av: Anonym

tack så mycket:)Shit va hon är söt lilla thilde och ehlt sjukt lik Peter :)

2008-04-02 @ 08:22:09
URL: http://fibbz.blogg.se
Postat av: emelie

Vad duktig du är som går så mkt! :) Vars kan man köpa en inte jätte dyr stegräknare? :)

2008-04-02 @ 10:03:17
URL: http://em3lie.blogg.se
Postat av: helena

vad roligt det är att du alltid uppdaterar med bilder :)
hoppas det går bra med vaccineringen idag!

2008-04-02 @ 11:08:59
Postat av: Elviras mamma

Vad stor hon har blivit. Speciellt när man tittar på sista bilden. Ser ut som en helt annan bebis.
Men som sagt, tiden går. Redan tre månader. Shit!

Jätteduktig du är med prommisarna. Du ska se att när du väl (om du inte redan gör det förstås) börjar märka resultat så kommer du bli peppad som tusan!

Lycka till med sprutan och hoppas hon inte lider några men av den.

2008-04-02 @ 12:28:13
Postat av: Mormor

Tack för alla fina bilder,som du lägger in på bloggen!
Vill även tala om att jag är Världens lyckligaste mormor, efter helgens barnvakteri =)

2008-04-02 @ 18:47:24
Postat av: Johanna

hej hej! Såg att ni skulle ta spruta, våran barnmorska brukar rekommendera att man sätter en panodil-supp ca 1 timme efter sprutan i förebyggande syfte mot feber, kanske de gör det i Luleå också, men ett litet tips iaf. Hoppas allt är bra! Kram

2008-04-03 @ 09:48:45
URL: http://frufilipp.bloggproffs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0