Klappa händerna när du är riktigt glad

Det är precis vad Tilde gör. Hon klappar händerna när man frågar henne och när hon äter. Jag får tårar i ögonen när jag inser att hon har blivit så stor. Tänk att tiden går så här fort. Förr mätte man tiden i hur länge man har varit tillsammans och genom skolan, när en ny termin skulle starta. Nu är det Tilde som gör att tiden går fort. Behövs inte mätas.

Idag har vi varit på mamma och bebisträff. Där ser jag också att tiden har rusat iväg. Alla barnen har blivit så stora och sitter själva. En del kryper omkring. Tilde har börjat träna sig på att sätta sig ner. Hon har insett att det gör ont att ramla när hon har ställt sig upp. Så nu ställer hon sig upp och tränar på att sätta sig mjukt. Upp och ner, upp och ner. Hela tiden.

Imorse fick vi sovmorgon. Tilde vaknade vid halv 7 och tyckte att mamma och pappa skulle få sova lite extra så hon låg kvar och pratade medan jag och Peter låg och drog oss.

Har varit runt och kollat på overaller till vintern. Alla ordentliga som har kommit in i affärerna kostar runt 1000 lappen och det tycker jag är alldeles för dyrt. Ska hålla ögonen öppna efter h&m och lindex utbud. Tilde har redan börjat ha vissa kläder i strl.80 men de mesta har hon i 74. Frågan är om man ska köpa 80 eller 86 i vinterkläderna. Det är ett plagg hon ska ha november, december, januari, februari och säkert i mars. Självklart beroende på kylan.

Är så roligt att Tilde ska få ett eget rum. Jag har redan smidit planer för inredningen. Har fått många tips genom att läsa andras bloggar. Speciellt en mamma som har tvillingar. Eftersom Tildes rum är så pass litet så måste vi försöka få ut så mycket som möjligt av ytan. Hon kommer att ha både bord och stolar så att hon och hennes kompisar kan sitta och leka vid. Allt kommer gå i färgerna rosa och vitt. Idag har vi inhandlat en prinsesspegel, gardiner, en till låda och en matchande filt. Det kommer att bli så snyggt. Förhoppningsvis kommer jag bli bättre på att fotografera så att bilder kommer komma upp när rummet är färdigt.

Nu har prinsessan somnat och jag och Min stora älskling ska se Kung Fu Panda.


Tilde sitter på pottan och pappa är där och hjälper till.

Kommentarer
Postat av: helena

var kung fu panda bra? jag älskar tecknat! :)

2008-08-12 @ 21:10:54
Postat av: Malin & Milla

Jag köpte en overall från HM, en lila. Kostade bara 298:- Den köpte jag i stl 86, min kusin som fick barn i jan förra året sa att 86 passade perfekt på hennes dotter och det var också en overall fr HM. Stl kan ju variera mellan märken så man får kanske höra efter. Håller på att leta en overall el jacka/byxa i stl 80 som hon ska kunna ha nu i höst/början av vintern.

2008-08-13 @ 09:26:50
Postat av: Daniella

Händer det något på pottan då? :)

Har alltid blivit fascinerad över hur duktig Tilde är!

2008-08-14 @ 11:47:58
URL: http://daniellalamb.blogg.se/
Postat av: Daniella

Haha, ja. Vi har två duktiga barn, helt enkelt! :) Men jag trodde inte att de kunde använda pottan förrän efter 1 år ungefär. Kanske t.o.m senare? Haha! Men det kan ju inte skada att börja träna redan nu? :)

2008-08-14 @ 12:26:59
URL: http://daniellalamb.blogg.se/
Postat av: mela

här är det cokså rosa och vitt, superfint ;)

2008-08-15 @ 07:59:18
Postat av: Anonym

Ja, men int ids jag kontakta kommunen om lekplatsen. Vi har ju en fin en här alldels utanför, men jag gillar att den där är lite öde, men sen är ja ju knäpp så det förklarar ju en del! ;) JAg har beställt en overall i storlek 80 till Jakob hehe, kanske va dumt det.. Men dom 86or jag sett såg så stora ut.. Jag får klämma i Jakob i en 80 iallafall.. hohoh.. =)

2008-08-17 @ 20:55:21
URL: http://mammakarlsson.blogg.se/
Postat av: maja

ang overall, finns massa att fynda på tradera ;) och vad det gäller storlek så var 80 perfekt hela vinter åt irma och hon hade strl 74/80 ungefär denna tid förra året.

2008-08-18 @ 20:46:53
URL: http://www.familjenlinden.blogspot.com
Postat av: maja

(köpte också en strl 86 från hm till henne också, men den använde hon bara ett tag i slutet av vintern och då var den fortfarande stoor, hon kommer kunna ha den i början av denna vintern också..)

2008-08-18 @ 20:49:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0