Lösenordet får försvinna

Jag tar bort det. Känner inte att jag lägger ut några utmanande bilder på varken mig eller dottern.  Eller skriver om något som jag inte känner att alla får ta del av.  Ångrar jag mig tar jag tillbaka samma lösen och användarnamn.

 Har skrivit så lite på sista tiden så det känns nästan som att jag har glömt bort hur jag gör, vad jag ska berätta. Dagarna går fort åt när vi får vara hela familjen. När Tilde börjar bli så stor och när vi har flyttprojektet på gång. Den stora hyllan är såld och har ersatts av flyttlådor. Vi har det stökigt och inte alls vi. Men det funkar och får funka i ytterligare en månad. Sen är vi porsöbor. 


Vi har varit på arons och badat. Jag, mamma och pappa (Fast mamma ville inte vara med på bild)


Och med mina kompisar. Vi blev trötta samtidigt. Albin, Ebba, Melker, Jag och Noah

Tilde försöker ställa sig upp mot det mesta och har tagit bort ytterligare en tupplur under dagen. Hon har inte sovit sedan halv tre och är fortfarande uppe och leker. Snart är det tandborstning och välling. Sen ska jag och Peter doppa frukt i choklad och mysa på vardagsrumsgolvet.

Har även hunnit med luleåkalaset. Tilde har varit hos mormor på fredagen och med pappa sin på lördagen. Mamma har slagit på stort och tagit sig en 2 dagars. Vilket resulterade i en hel del slöhet på söndagen. Nu får det vara ett riktigt bra tag tills nästa gång. Peter har bungyjumpat och varit stolt hela helgen. Jag har fått vara stolt med honom och lyssnat på samma historia om och om igen.



Vi har åkt bil till Kiruna och hälsat på morfar. Jag fick prova köra, precis som mamma.


Vi fick bada badkar där.  Och här är mammas nya tatuering.


Mamma fick fjanta av sig


Och jag fick träffa morfar


Och min kompis MIlla.

Vi har ändå hunnit med lite. Pappa har 2 veckors semester till så vi hoppas att vi kommer hinna ännu mer. Sen vill vi gratulera Engen och Jana som har fått en söt liten son.


Kommentarer
Postat av: helena

usch vad jobbigt med en 2dagars, jag tyckte det var gräsligt jobbigt med EN dag! men då steg jag upp med melker 4 timmar efter att vi kommmit hem iof. puh, jag är för gammal för sånt!

2008-08-05 @ 21:29:40
Postat av: Elviras mamma

Jättefin tatu! Visst är den en likadan som Peters?

Matte ska också göra en Elvira-tatu, på vaden. Är som också sugen men vi får se. Vet inte riktigt var jag ska sätta den. Blir nog i så fall brevid den jag har på skuldran. Vill inte sprida ut dom för mycket så man ser ut som DJ Mendez (eller vad han nu kallar sig)=klotterplank.

Fast jag väljer nog att skriva Dutti istället;) Kallar ju henne nästan uteslutande för dutti och duttiskrutt=)



Oj 2dagars. Det lät tungt. Pratade med Matte bara för någon dag sedan om att det skulle man fan inte palla längre.

Brukar fundera över dom som far utomlands i 2v och bara super, röjer och solar. Jag hade nog avlidit i solen om jag skulle ligga där bakis, dag efter dag med påtaglig vätske och saltbrist. Haha!

2008-08-05 @ 22:27:47
Postat av: Catti

Men vad fin tatuering! Jag har tänkt tatuera in Litens födelsedatum i nacken sedan när h*n behagar komma ut. :) Jag har ju redan två tatueringar och vill inte sprida ut det så mycket på kroppen så jag gömmer den där under håret. ;) Sambon tänkte också göra något med födelsedatum, så man kan fylla på liksom. Det ska ju inte bara bli en unge förhoppningsvis. :)

2008-08-06 @ 08:54:03
URL: http://catti87.bilddagboken.se
Postat av: Fia

Vad stor lill flickan har blivit,vädligt söt..Och tatueringen var fin,lite annorlunda typsnitt. Ja tänk när det är dags för en själv att göra barnets namn..spännande..

2008-08-06 @ 19:28:44
URL: http://zophiaa.blogg.se/
Postat av: Caroline med Tim o Minea

Fin tatuering! :)

2008-08-17 @ 21:27:18
URL: http://mammanmedstortc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0