Gamla tanter och gubbar

Vad är det med vissa gamla människor som verkligen tror att de kan betee sig hur som helst bara för att de är gamla? Inom loppet av två dagar har jag stött på otroligt grymma gamlingar.

Senario 1.
Är inne på apoteket. Söker reda på en apotekare för hjälp. Ser i ögonvrån att en gammal herre kommer bakom mig som också vill ha hjälp. Jag inser att om jag någonsin ska få hjälp så får jag helt enkelt gå till kassan. Ställer mig i kö. Efter ett tag så ser jag att herren ställer sig vid sidan av kassan. När apotekaren väl är färig vänder hon sig till mig, som stod först i kön och frågar om hon kan hjälpa mig med något. Då säger gubben, eller snarare skriker "Jag var här först och jag vill ha hjälp nu!" apotekaren kollar på mig och ger mig en sån där blick. Hon tog gubben först.

Blev irriterad men lät det vara. Men idag...

Senario2.
Har parkerat i smedjans parkeringshus och ska gå in i varuhuset. Som ni vet så är det automatisk dörröppning genom att trycka på en knapp. Jag trycker på knappen och säger snällt till damen att hon ska vara försiktig eftersom dörrarna öppnar sig innåt. Varpå hon skriker åt mig " DU får inte trycka på den där knappen, jag kan öppna min egna dörr!" Jag säger inget. Hon fortsätter "Jag har faktiskt fått den där dörren i ansiktet en gång, du får inte öppna sådär!"  Nu börjar måttet vara rågat men jag säger lugnt " Hur skulle jag veta att du har fått dörren på dig förut?"
DÅ säger tanta " Men du kan väl tänka att om man går mot en dörr så kan det ju hända!" Då blev måttet överfullt och jag säger" Bara för att du är gammal så ger det dig inte rätten att vara otrevlig!" Från damen hördes bara" men, men, men"

Känner lite ångest. Jag är inte sån egentligen men hur som helst kan man inte betee sig.
 
Har fullt upp. Har suttit och jobbat hela dagen. Sen har jag lekt med Tilde och nu ikväll är det 90210 och Desperate Housewives. Efter det är klockan alldeles för mycket för att vara uppe.


Tilde rullar mattan i sitt rum



Sen måste man såklart lyfta den efter allt rullande

Peter ringde läkaren imorse angående Tildes hosta. Hon har även ett burrande ljud på lungorna. Precis som när jag har astma. Så läkaren skrev ut Molipect hostmedicin och Bricanyl. Vi har haft fullt sjå med att få i henne allt. Men eftersom att något gott måste komma när man är sjuk så har hon även fått äta lite glass och se på Teletubbies.


Nu kan jag tillochmed äta glassen själv

Trots all hosta och snorighet så är hon pigg som en mört mellanåt. Försökte visa hur man skulle gå runt med snigeln och det fattade hon illa kvickt. Vi har en väldigt smart tjej må jag säga. Och redan vid 11 månaders ålder så vet hon att man plockar undan efter sig. Den egenskapen måste komma från hennes mor. Nog för att hennes far är lika noggrann.


Snigeln i högsta hugg

Tack så jätte mycket för alla snälla kommentarer. Kul att ni tyckte att vi har fått det så fint. Är själv väldigt nöjd. Förutom golvet. Men vi vill inte lägga ner för mycket pengar på en lulebo lägenhet. Nu 90210.

Kommentarer
Postat av: Elin

jo, vi får sörsöka styra upp nå men du verkar ju jobba så himla mycket =)

2008-12-01 @ 20:31:46
URL: http://elinruisniemi.blogg.se/
Postat av: Jaana

Otroligt vad fin Tilde är på bilden näst längst ned!

2008-12-01 @ 21:58:50
Postat av: Emma

Hej! Vad roligt att du börjat blogga igen =) Vad fint ni har fått det!! Hoppas Tilde kryar på sig och blir av med hostan snart.

2008-12-01 @ 22:05:30
URL: http://emmalottapialia.blogspot.com
Postat av: Sandra

Ja gud så irriterad man kan bli på sånt där... Man kan få höra mkt. Men du, nu har du väl ändå tagit fel på dag med desperate! Eller har du börjat se i förväg?=)

2008-12-01 @ 22:42:49
URL: http://sandraebba.blogg.se/
Postat av: Emma

Ni hade verkligen fått det jätte fint! Kul att du börjat blogga igen, hoppas det håller i sig :)

2008-12-01 @ 23:07:45
URL: http://solouniko.blogg.se/
Postat av: mela

jag tycker det var rätt av dig. som du sa, bara för att hon är gammal ger det inte henne rätten att vara otrevlig.



så söt tilde är :)

2008-12-02 @ 09:47:01
URL: http://melano.webblogg.se/
Postat av: Elviras mamma

Sjukt fint och jag är så avundsjuk. Vi verkar aldrig komma någon vart här hemma... Ett evigt kaos.

2008-12-02 @ 13:58:44
Postat av: Catti

haha du ska bara veta hur många kärringar jag skällt ut på senaste!!! :D Jag blir helt galen för dom tror att dom kan bete sig hur fan som helst! Och nu när jag är gravid så är jag extra aggresiv när dom tränger sig i köer osv.. Jag har ju garanterat mer bråttom på toaletten än dom och har flrmodligen mer ont än vad dom har också.. ;)

2008-12-02 @ 15:13:59
URL: http://thewife.blogg.se/
Postat av: Sandra

Vad roligt att du bloggar igen, har saknat dina inlägg :)

2008-12-02 @ 17:40:23
URL: http://cinderellas.blogg.se/
Postat av: Johanna

Hej hej! Vad kul att du börjat blogga igen, din är roligast att läsa av alla som jag surfar runt på =). Vad duktig hon är Tilde som kan gå alldeles själv redan! Hoppas ni annars mår bra och att alla förkylningar ger sig.



Kram från oss! Just ja Vera pratade om "Tildi" i flera dagar efter att vi kom hem =)

2008-12-02 @ 18:51:19
URL: http://frufilipp.blogg.se/
Postat av: Daniella

Usch, jag har också råkat ut för sånt där.



En gång för ett par år sedan så missade jag preis bussen som jag skulle ta. Så jag satt mig och väntade på nästa sm kom en halvtimma senare. När bussen väl kommer har dte hunnit bli en del människor och de ställer sig bakom mig i kön eftersom jag var där först. Jag hade faktiskt inte brytt mig om jag kom på sist men jag började gå upp på bussen. Då sliter en gubbe tag i min jacka och drar av mig och säger "Hur kan du tränga dig före en äldre? Jag går på först" Jag svarar chockrat: "Jag såg dig inte, men varsågod." (Han kom ifrån ingenstans. och han stod DEFINITIVT inte i kön) När han gick på så tog han sådär EXTRA lång tid på sig. Han skulle prata med busschauffören och sen skulle han även bläddra igenom alla bussscheman. Då sa jag vänligt "Ursäkta mig, skulle jag kunna komma förbi." Då svarar han: "Håll käften på dig ungjävel. Du borde lära dig hyffs. Jag kan ta på mig hur mycket tid jag vill." Vid det här laget så blev jag riktigt förbannad och sa: "Hörru du,. det står ca. 20 personer bakom dig och vill komma på bussen och du står i vägen. Du kan sätta dig ner och bläddra i dina jävla scheman men du kan inte stå i vägen för oss alla. Du kan inte utnyttja faktumet att du är gammal på det här sättet. Så nu sätter du dig ner och kniper igen."



Usch vad sur jag var. Hela bussresan muttrade han om mig och tillslut var det en dam som sa till honom att han var den som hade gjort fel och t.o.m en till man hoppade in och höll med henne. Då blev han tyst :)

2008-12-03 @ 13:55:34
URL: http://daniellalamb.blogg.se/
Postat av: Daniella

Vad roligt att du börjat blogga igen! Har saknat bloggen :)

2008-12-03 @ 13:57:51
URL: http://daniellalamb.blogg.se/
Postat av: Stina

Haha de där jädrans dörrarna in till Smedjan, har fått den i pannan en gång. Men de där är så typiskt, jag blir aldrig så irriterad som på "kärringarna" inne på smedjan som är arga och inte tar hänsyn till andra (speciellt inte de med barnvagn). Smedjan är fortfarnade som gamla Domus

:(

2008-12-04 @ 00:58:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0