BVC besök

Efter att jag väckt Tilde och bytt blöja, klätt på henne och satt ner henne i bilbarnstolen så var vi iväg till BVC. Självklart sena. Hon var ju tvungen att hinna äta först. När vi kom dit så drog vi av alla kläder vi nyss satt på henne och la henne på vågen. 5060gram. Sen var det på med kläderna igen och in till barnmorskan. Där mättes hon. 59 cm. (Gud vad hon har blivit stor!) Sen var det på med overallen och in i bilbarnstolen igen. Jag hade blivit tokig om jag hade varit Tilde men eftersom att vår lilla dam är så nöjd så blev hon inte tokig.

På de sista 2 dagarna så har hon växt ur overallen. Vi har varit på overalljakt men det enda som vi hittar som fallit i vår smak är en exakt likadan. Det tycker jag känns tråkigt. Pop har ju självklart jättefina men vi känner inte direkt för att lägga ner multum på något som damen ändå bara kan ha en kort stund. Är roligt att hon har vuxit in 62orna eftersom att vi har massor av fina kläder i den storleken. När hon däremot blir en 68 blir det mindrre skoj eftersom då måste allt inhandlas.

Idag skulle vi på babymassage. När vi kom dit var den inställd. Men vi hade jätte kul ändå. Vi blev några mammor som satt i kyrkan och surrade tills de körde ut oss därifrån.

Jag vet inte om jag nämnt min stegräknare jag har köpt. Den var jätte bra de första dagarna då jag gick kring 10 000 steg per dag, precis som man ska göra. Nu är den inte riktigt lika rolig. Den ger mig snarare mer ångest. Uppnådde bara 4000 idag. Jag ska ge mig fan på att det här fettet ska bort! Är så tråkigt att behöva gå omkring och må dåligt för att man inte tycker om sig själv.

Imorgon är det fika med mammorna som gäller. Vi ska träffas vid 11 så vi får se om min dotter har vaknat tills dess. Hon gillar att sova länge, precis som sin mor. Nu ska jag sova en stund.

Har jätte många fina kort i kameran men benen orkar inte ta mig framochtillbaka så det får bli nästa gång.

image77
Mobilen är intressant

Kommentarer
Postat av: malin & milla

Vi ska också på mätning och vägning på måndag. Man känner att damen blivit tuung. Orkar inte bära henne i bilbarnstolen upp nåmer :) De växer som ogräs de små liven!

2008-02-13 @ 22:17:55
URL: http://yeahyeahmalin.blogg.se
Postat av: helena

pop-kläderna har högt 2a-handsvärde, så om du köper en dyr overall kan du säkert sälja den nästan lika dyrt sedan!

jag vill också ha en stegräknare, lät så roligt!

2008-02-14 @ 09:10:51
Postat av: Maja

vi har en hel del ytterkläder här hemma. Vad är det för storlek ni behöver nu? Kanske finns någon ni kan låna. (om ni vill..)

Stegräknare.. det har mamma några hundra (idrottslärare som hon är..) man kanske borde sno med sig en och se så man går nog mycket :) känner mig som en tjockis :P

2008-02-14 @ 11:25:44
URL: http://familjenlinden.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0