Fy fan

hur jag ser ut! Jag har aldrig mått så här dåligt. Frisören gjorde det inte heller till det  bättre. Ser ut som en stor fet pensionär.

Nog är det orättvist att vissa som fött barn bara tappar allt fett och går tillbaka till det vanliga, en del blir tillochmed snyggare. Jag har inget att ha på mig och nu matchar inte ens håret till fettet i ansiktet.

Jag vet att det inte ens har gått två månader men jag kan inte gå omkring och må så här. När jag ser på Tilde är allt självklart värt det men som sagt, jag kan inte gå omkring så här.

Till sommaren kanske man kan ta av sig mössan och tilllchmed få på sig några av de gamla jeansen.

image84
Så här vill jag vara! Mindre till storleken och lite på lyset

Att jag inte var nöjd då, det fattar jag inte nu. Men man blir väl aldrig nöjd?

Kommentarer
Postat av: emelie

jag förstår precis hur du känner dig, det är inte kul :(

2008-02-19 @ 17:34:46
URL: http://em3lie.blogg.se
Postat av: maja

känner igen mig :( har som ett bildäck runt magen :S jag får på mig ett par jeans jag köpte efter jag fått irma, men just knappen går inte igen för magen putar ut :/ fy.

2008-02-19 @ 18:08:01
URL: http://familjenlinden.blogspot.com
Postat av: maria

håller med dig och dom här ovanför (om nu inlägget hamnar under ;)..) jag tycker inte det hjälper något att tänka 'men jag fick ju nå helt underbart' för hur glad och lycklig man än är över sitt/sina barn så mår ingen bra av att man mår så dåligt över sig själv :( det är så sjukt jobbigt! och jag tänker precis som du, hur är det ens möjligt att man gnällde innan?! men som sagt .. man är nog aldrig nöjd :( hur jag har förändrats påverkar mitt liv åt h*vete för mkt :(

2008-02-19 @ 18:36:59
URL: http://lillknodden07.blogg.se
Postat av: helena

men erica! du är inte tjock! du är vacker!

2008-02-19 @ 18:40:21
Postat av: Marre

Känner SÅ igen mig! Vill komma i mina gamla jeans...fattar bara inte hur det skall gå till! Fasar för sommaren...min mage är en degklump!

2008-02-19 @ 19:15:11
Postat av: Daniella

Jag känner precis samma sak. Jag blir så förbannad på mig själv över att jag tyckte jag var tjock innan. Jag var ju hur smal som helst! Men nu efter graviditeten och ha gått upp 20+kg så känner man sig inte vacker alltså.. Har fått bort 10kg nu efter grav. dock men det känns ändå långt kvar! 10kg är rätt mycket!

2008-02-19 @ 21:16:10
URL: http://daniellalamb.blogg.se
Postat av: Elviras mamma

Förstår dig precis. Det är inte kul. Men som du säger, det har bara gått 2 mån. Mycket kan hända än. Du är ju så ung och det är ett plus i kanten för att kunna bli fastare i hullet.
Tycker iaf att du är fin. Du är en person med mycket karisma, personlighet och som alltid är glad! Det är inte bara utsidan som gör en fin. Nu tycker jag inte att du har en "ful utsida"=)

2008-02-19 @ 21:48:58
Postat av: malin & milla

"Mindre i storleken och lite på lyset" - PRECIIIS så känner jag också :)
Har drömt om jag har supit mig askalas, men det händer ju aldrig :)
Och ner i storlek har jag inte heller lyckas med..och här har det gått TRE månader! Det du!

2008-02-20 @ 11:18:13
Postat av: Helena

Men du har någon som älskar dig och tycker att du är det bästa som finns, ändå... Det hjälper.

Nöjd blir man nog aldrig. Det är nog bara att gilla läget. Jag väger fortfarande 14 kilo (!) mer än när jag "vägde in mig" när jag var gravid med Felix och var i typ vecka 12... (och då hade jag ändå gått upp typ 5 kg tack vare mysiga hemmakvällar...)

Men spelar roll!

Tänk på att du är fantastisk och världens bästa mamma till just din härliga dotter!

Sedan är det ju inte kul att man inte blir nöjd med sin frisyr... Men det växer ut igen... ;-)
Kram, Helena

2008-02-20 @ 13:15:38
URL: http://nuharjagskrivitmin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0