Svullo

Jag har blivit dålig på det här. Att uppdatera. Borde inte ta sådan lång tid att ta sig tid till datorn för att skriva några rader. Men det tar verkligen tid. Innan jag ens kan logga in mig så måste jag gå in på bloggkoll och läsa alla nya inlägg som kommit. Efter det är det dags för familjeliv. Sen så har det helt plötsligt gått lång tid och då är det dags att vara med Tilde igen. Vars tar tiden vägen?

image74
Mammas och pappas underbaraste lilla Tilde

Jag måste verkligen börja röra på mig och sluta äta. Känner mig som världens svullo. Kan bero på de nattliga matstunderna som antingen innehåller mackor med räkost eller godis. Ibland dricka. Fasiken också. När det gäller mat och snask så har jag verkligen ingen självkontroll. Brukar vara duktig  på att ha pli på mig själv när det gäller annat men inte när det kommer till mat.

Tilde har vuxit så mycket. Nu måste vi inhandla fler bodys som hon kan ha. Kläderna börjar bli för små. Nog för att vi har fullt av kläder i större storlekar men just vanliga vita bodys är något som behövs. Hon skrattar för fullt på direkten hon vaknar. Nu ser hon mobilen ovanför gungan och spjälsängen. Hon följer efter mig med blicken och skrattar när man busar med henne. Är så otroligt att följa hennes utveckling.

image71

Vi tränar även nacken. Hon ligger på magen en stund. Sen blir hon lite förbannad. Men hon är riktigt stark och det är nog inte länge till man kommer att behöva hålla i hennes huvud. Jag tror vi kommer få en tempramentfull ung dam. Hon säger då verkligen till när det är något hon vill. Nu tyder vi gråtet och vet vad hon vill. Tutten (nappen) har blivit hennes bäst vän och den har hon i munnen mest hela tiden. Ska bli intressant att se om vi kommer kunna få henne att bara använda tutten på kvällen.

image70
Förbannad när vi måste träna nacken

Har varit in till stan idag. Jag rusade in med Tilde i vagnen. Var tvungen att hinna innan banken skulle stänga. Startade äntligen kontot åt Tilde som jag har tjatat om att jag ska starta. Det tog bara 1 månad att få det gjort. Synd bara att det blev ett sådant konto som vi inte kan se hur mycket pengar det finns på det. Antingen får man gå in på banken eller så får man skriva upp alla insättningar.

Kontonummret är iallfall 3069 22 28160 om det är någon som känner sig manad.

I helgen följde vi med Peter på innebandymatch. Tilde sov sig igenom hela tillställningen. Vilket hon alltid gör när vi far någonstans. Hon somnar så fort hon hamnar i barnvagnen eller bilbarnstolen. Nu har vi iallfall fått rutiner. Det har hållt i sig över en vecka. Vi sover hela natten och vaknar och äter med ungefär 4 till 5 timmars mellanrum. Skönt!

image72
Sover oss igenom pappas innebandymatch

Har börjat få tillbaka uppgifterna från skolan nu. Alla uppgifter har hittils varit toppbetyget VG. Känns jäkligt bra och gör så att jag längtar tillbaka till skolan. Självklart vill jag vara hemma med gumman men jag saknar att ha något mer att göra. Att träffa folket och att ha "måsten".  Känns ofta ensamt när det bara är vi på dagarna. Så jag har planerat att börja gå på babymassagen och sångstunderna. Sen ska jag anmäla mig till babysimmet också. Vill så gärna börja göra något och ta mig ut.  På torsdag är det mammafikaträff och det ser jag fram emot.

image73
Vi myser hos mormor

Kommentarer
Postat av: Mela

fina bilder! tilde är så söt liten tjej :)

2008-02-05 @ 19:42:34
URL: http://melano.webblogg.se
Postat av: Wozah

Undra när man får komma och hälsa på er då? Ni får gärna ringa så man kan komma förbi en snabbis iaf. Jag tror Daniel har försökt, eller det är kanske bara det han säger :-D Bye!

2008-02-05 @ 21:33:23
Postat av: Erica

Wozah: Det är bara och ringa och kolla så vi är hemma innan. Nu passar det hela tiden med besök. Har fått in rutinerna så att säga. Ring så syns vi!

2008-02-05 @ 22:21:25
URL: http://humilis.blogg.se
Postat av: Malin & Milla

Va skönt att hon börjat sova bra på nätterna!

2008-02-05 @ 22:30:53
URL: http://yeahyeahmalin.blogg.se
Postat av: Catti

Förstår att det känns tomt att inte ha något att göra helt plötsligt (fastän jag tycker det verkar hyfsat slött att läsa på LTU? I min kurs händer det inte mycket = långtråkigt..) när man är så van! Jag vet inte om du skrivit det någonstans men vad är det du läser? Jag tänkte söka till Hälsovägledning till hösten, hoppas man kommer in! Orkar inte gå hemma nåt mer nu.. :S

2008-02-05 @ 22:41:39
URL: http://www.catti.se
Postat av: Malin

Så söt hon är, det där har ni lyckats bra med :)

2008-02-05 @ 22:49:25
URL: http://malindas.blogg.se
Postat av: Helena

Så himla söta ni är!
Får se om familjen Roos lämnar något startbidrag på kontot. Det kan ju bli bästa presenten om 18 år... ;-)
Kram, Helena

2008-02-06 @ 11:02:31
URL: http://nuharjagskrivitmin.blogg.se
Postat av: Catti

Jaa haha, man får hoppas det går bra ialalfall! :) Jaha, vad roligt! Hälsovägledning tror jag var i Boden eller nåt sånt förut..? Inte i Luleå iallafall utan här har det funnits typ 1-2 år högst! :) Läser en kurs därifrån nu (Arbetsmiljö och stress) där vi är 130 stycken som läser, tokigt många tycker jag! Men det kasnke är normalt haha.

2008-02-06 @ 11:02:35
URL: http://catti.se
Postat av: Elisabeth J

hej hej! är det sant att ni var på innebandyn på friskvårds på lördag??! jag hade ju kunna komma svettig och kramas efter min spinning =)
ser att allt verkar fungera bra. följer med i händelserna genom bloggen, det är bra för sådana som mig som inte behagar höra av sig på annat håll! själv går jag i väntans tider, är i v. 13. spännande det där! hoppas att vi ska synas snart, vore ju roligt att träffa er ;)

2008-02-06 @ 11:59:23
Postat av: Elviras mamma

Förstår att du som är van att ha många järn i elden börjar tycka det är lite långsamt. Jag är en riktig tråkmåns och har alltid trivts förträffligt med att bara gå hemma och dra hasorna efter mig;) Fast vi är ju inte baaara hemma. Vi går våra dagliga proms och träffar mammagruppen ganska ofta. Nu efter jul har det blivit varje vecka. I morn är det dags igen! Vi träffas alltid hemma hos någon av oss och turas om att stå för fika och lunch. Vi kan bli sittandes i flera herrans timmar. Det är så trevligt och något man ser fram emot varje gång. Sen blir det så mycket enklare än att vara på stan och framför allt billigare.

Babysimmet är verkligen att rekomendera. Elvira tycker det är tokskoj att få plaska runt. Verkar som om dom flesta bebisar gör det för ingen i vår grupp vantrivs i vattnet.

2008-02-06 @ 13:19:51
Postat av: Daniella

Din blogg var ju jätterolig! Nu finns du bland favoriterna :)

2008-02-07 @ 10:06:47
URL: http://daniellalamb.blogg.se
Postat av: pappa

varför inte humör hon är ju som en ros

2008-02-07 @ 20:00:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0