Familjen

Efter en blöt och svettig natt med lite mer sömn än vanligt så börjar jag må bättre. Har en nätstrumpa med fetvadd på brösten och duschar och masserar för fullt. Igår var vi förbi mormor. Var helt underbart. Fick chansen till att sova, både jag och Peter och sen så passade jag även på att låna badkaret.

Mormor hade hand om Tilde medan vi sov och badade. Gumman fick vänta längre än vanligt på att äta och därför har nu en rutin skapats istället för matning hela tiden. Nu funkar allt jätte bra. Hon äter i 10 minuter  på varje sida och sover sedan i allt från 3 till 5 timmar och så vaknar hon och vill äta igen. Det är så skönt och jag hoppas att det håller i sig. Det ger även mina bröst en stunds vila.

Det är en sådan sjuk känsla. Jag är mamma. Tilde är min. När hon ligger bredvid mig och jag sniffar på henne så slår det mig då och då, Jag är mamma!  Gud vad jag älskar min familj. Peter är nog den underbaraste och ställer upp och stöttar mina gråtperioder, min glömska och min trötthet.


Tusentals tulpaner till min mamma och Tildes mormor


image45


Kommentarer
Postat av: Catti

Det låter så underbart! :)

2008-01-09 @ 22:12:01
URL: http://www.catti.se
Postat av: Mela

mammor är toppen att ha :)

känner igen det där när det slår en att man är mamma. det slår mig fortfarande idag även om jag hunnit vara mamma två år. ännu mer slår det mig när jag tänker att jag är TVÅbarnsmamma haha :) men det är underbart, ack så underbart!

2008-01-10 @ 10:06:22
URL: http://melano.webblogg.se
Postat av: helena

oj vad skönt det låter! melker vill äta ofta, det går max 3 timmar mellan målen. när det går 3 timmar emellan känns det som himmelriket, hehe. jag kanske måste testa att inte ge honom mat direkt han verkar hungrig, utan försöka tänja på tiden där emellan lite mer... :)

vilken fin bild på din mamma och tilde! din mamma ser så lycklig ut :)

2008-01-10 @ 13:09:28
Postat av: sanna

oooo, vad glad jag är för eran skull!
Hon är sjukt söt. Tycker hon är lik dej, men hon är även mkt lik sin mormor!

2008-01-10 @ 16:17:18
Postat av: Jonna

Ja de låter verkligen helt underbart:D

2008-01-10 @ 17:18:37
URL: http://jonna1983.blogg.se
Postat av: Niklas R

Jättegrattis, ser på bilden att det är en riktigt stolt mormor som håller i lilla Tilde.

Erica, stortgrattis till dig och Peter visst är det härligt

Från renströmarna i Sthlm

2008-01-10 @ 21:11:20
Postat av: Anonym

Åhh så mysigt. Stolt mormor, de ser man.. :)
Kommer ihåg den där tiden med Loke, var som igår. Jag säger då bara de, ta vara på bebistiden. Den bara springer iväg... :)

2008-01-10 @ 22:07:13
URL: http://fibbz.blogg.se
Postat av: Malin & Milla

Ååh vilken söting!! =)

Visst är det underbart att vara mamma??!

2008-01-10 @ 22:17:14
URL: http://yeahyeahmalin.blogg.se
Postat av: Erika

Jepp det är underbart att ha han hemma, dom ska diskutera i morgon på ronden om han får åka hem igen över helgen:)
Går allt bra med eran brutta? hon är så söt, visste inte att det var eran tös när jag såg henne när hon låg och solade men när hon kom med peter så ramlade min polett ner:)

2008-01-11 @ 00:08:20
URL: http://helvetia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0