Hagelbössa

2500 kronor var det som kom in på kontot för januari månad. Det är sjukt lite och jag förstår inte hur det är tänkt att man ska kunna leva på det om man skulle vara ensamstående. Det kan vi kalla dålig föräldrapenning.

Dum som jag var igår så kollade jag bara på termometern och inte ut genom fönstret. När jag konstaterat att det bara var + 0.4 så blev jag lycklig och berättade genast för Tilde att det skulle bli promenad. När jag sen drog upp gardinen såg jag till min stora fasa knappt ut genom fönstret pågrund av all snö. Det stormade och snöade som aldrig förr och jag ställde genast in promenaden.

Måste försöka framkalla bilderna från min graviditet fram till nu men sidan är omöjlig och låser sig hela tiden. Hur gör de som är ännu mer otekniska än mig? Tildes mormor har sponsrat så att vi ska lägga in födelseannons i tidningarna. Det hade inte behövts men hon tyckte att det " var en mormors rätt". Självklart tackar man inte nej till "en mormors rätt". Jag hoppas på att det finns fler saker som är hennes rätt.

Jag känner mig utvilad. Nu har jag vant mig vid det här tempot. Hinner sova en stund på kvällen och sen tar jag över på natten. Vaknade vid 01 inatt och såg Peter sovandes med Tilde på bröstet. Jag snodde henne och satte henne till mitt bröst istället. Hon påminner lite om skalman, Hennes inbyggda mat och sovklocka verkar fungera ypperligt.

Stygnen lossnade igår. Eller iallfall ett utav dem. Tråden är dötjock och påminner och de man har när man broderar. Tänk då hur nålen ska se ut! Hade planerna på att spara stygnen så att Tilde får se när hon blir äldre vad hennes mamma verkligen gick igenom för hennes skull. Men så långt går jag inte, det räcker med allt annat jag sparat. Måste sätta igång med att skriva i alla hennes böcker också.

När Peter kommer hem från jobbet brukar han vara med Tilde mer än mig. Han leker med henne. Jag är dålig på att leka men eftersom att jag sett att det gett effekt när hon varit på dåligt humör så gav jag det ett försök. Vi leker hagelbössa. Laddar rumpan och skjuter iväg henne. Hon tittar alldeles föundrat och sen så slutar hon gråta. Peter tycker det är jätte kul och även Tilde så jag kunde ju inte ge det annat än ett försök. Hon tyckte om det även fast det  var mamma, maten, blöjbytaren, tröstaren som lekte. Peter är självklart också blöjbytaren och tröstaren (Peter tar alla bajsblöjor eftersom att Tilde är expert på att hålla sig till Peter kommer hem).

Igår kom även hennes personnummer så nu är hon en svensk medborgare!

image60
Mammas tröttis

Kommentarer
Postat av: Sofia

Grattis Erika i efterskott på din namnsdag som var igår! :) Idag är det lite kallare men dock ingen snöstorm så hoppas ni kan ta gårdagens promenad idag istället. Ha en fin dag!

2008-01-25 @ 09:15:35
Postat av: Catti

Men shit, får man inte mer pengar än så..? Det var det värsta... :S Tur man har en karl som försörjer oss när det är dags. :D Säger som du, hur går det när man är ensamstående..?

2008-01-25 @ 09:39:33
URL: http://www.catti.se
Postat av: maja

Det är svårt att acceptera att man är så stor trots att man är intelligent nog att förstå att kroppen förändras en hel del då man fått barn och än mer då man fått flera inom så kort tid.. har hört att det tar 3 år för kroppen att återhämta sig helt och hållet från en graviditet! :S Det har gått en vecka här nu.. ska gå och se om jag får på mig ringarna igen.. vågar inte hoppas på för mycket. tog en bild på magen nu så jag har något att jämföra med om en vecka.. kan nog vara skönt att se att det faktiskt händer något :) visst! inte kommer man ihåg från vecka till vecka.. man känner sig fortfarande stor som ett hus.

2008-01-25 @ 11:29:45
URL: http://familjenlinden.blogspot.com
Postat av: Catti

Ja, och då vet jag många som är lika gamla som mig och yngre som är ensamstående och de verkar ju inte gå någon nöd där..? Även om man inte haft jobb..? Hm.

Den ligger på Bergviken! :)

2008-01-25 @ 13:49:25
URL: http://www.catti.se
Postat av: helena

hur mycket fick du sy? jag har fortfarande jätteont när jag torkar mig efter toalettbesöken..de sydde drygt 20 stygn på mig. usch, det hade jag kunnat vara utan.
vad ska hon heta mer än tilde?

2008-01-25 @ 14:29:53
Postat av: Helena Roos

Skönt att du beslutat dig för att inte spara tråden för stygnen... Om du visar henne när hon är trotsig tonåring så kommer hon ändå bara svara "men jag hade väl inte bett om att få födas, morsan!".
Hi, hi... eller så säger hon inte så. :-)

Vi tycker att hon liknar sin mormor :-) Hoppas att ni och hon tar det som en komplimang!

Många kramar från Roos i Pite

2008-01-25 @ 14:37:00
URL: http://nuharjagskrivitmin.blogg.se
Postat av: Sandra

Jag fick 2800 kr, men det var bara för 20 dagar sa dom åt mig på Försäkringskassan. Så du kanske inte heller har fått hela??

2008-01-25 @ 21:56:01
URL: http://cinderellas.blogg.se
Postat av: maria

ja det finns inget värre än när dom är sjuka och man är så hjälplös och kan inget göra! :( men det veerkar iaf börja gå till sig lite. så jag hoppas det fortsätter så och att det inte bara fortsätter! gud vad hon är söt tilde! kram!

2008-01-26 @ 22:01:15
URL: http://lillknodden07.blogg.se
Postat av: Malin & Milla

vi kokar vatten och sätter den i en "ren" glasflaska och in i kylen. Sen på nätterna häller jag upp i nappflaskan och värmer innan jag blandar i pulvret. På sempers paket står det att man får göra så och Milla har då aldrig blivit dålig. 40 sek i micron så har hon mat, även på nätterna. Då är det inte så jobbigt med ersättning trots allt! Krångligt var det innan vi visste man kunde koka vattnet färdigt. Provat att pumpa? Det är väl kanske den enda som funkar. Jag vet inte riktigt..
Vi skulle träffas där vid 7 tiden och vi funderade på den där nya kinarestaurangen(?) där vid busstation.. Blir det bra?

2008-01-26 @ 22:13:52
URL: http://yeahyeahmalin.blogg.se
Postat av: Sandra

Jo hon får ersättning när Tomas är ensam med henne. Var jättenervös att hon skulle sluta ta bröstet efter det, men det har gått jättebra och det funkar hur bra som helst med ersättningen. Hade ni tänkt börja ge henne ersättning eller?

2008-01-27 @ 19:46:16
URL: http://cinderellas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0