Hur gör man?

Det går ju inte att sova när hon sover. Sover hon lite på natten och jag får chansen till att sova så kan jag ju inte somna om igen nu på eftermiddagen. Men när hon har sovit hela dagen så vill hon inte sova på natten. Men det är ju typiskt för då är jag trött.

Inatt har gumman gråtit och gråtit. Vi misstänker att hon har ont i magen när jag har ätit mjölk. Så nu är det slut på mjölkprodukter så kanske hennes mage blir bättre. Hon har inte bajsat på 3 dagar så det gör en lite orolig. Fast det ska tydligen vara normalt, en del bebisar bajsar varje dag och en del var 12:e dag. Min lilla Tilde pruttar helst.

Hon blir lugn när hon får suga på tutten. Men det som är jobbigt är att hon inte riktigt har lärt sig att behålla tutten i munnen så när hon tappar den så blir det sura miner. Och jag misstänker att det lär ta ett tag tills hon kan sätta in den i munnen själv.

Känns jobbigt att vara trött. Det ger en dåligt samvete. Som att man inte räcker till. Nu börjar smärtan att avta iallfall. Det är som att det är uträknat att de 10 pappadagarna ska hinna göra mamman frisk.

Gud vad jag är full av känslor. Jag trodde aldrig att man skulle kunna älska någon så här mycket.  Det värker i mig när jag vet att hon har ont. Nu har tutten ramlat ut.

Kommentarer
Postat av: helena

ja visst är det hemskt när man märker att ens bebis har ont i magen! jag har också slutat med mjölk. hoppas det hjälper.
melker bajsar typ 10 ggr/dygn..haha! men jag har också hört att det skiljer sig mycket från barn till barn.

2008-01-15 @ 14:04:07
Postat av: Sandra

Ebba började med att bajsa typ 6 ggr per dag, men nu dom senaste 2 veckorna har hon börjat bajsa var tredje var fjärde dag. Och när hon väl gör det så är det bajs så det når upp till öronen kan jag lova haha! Frågade på bvc om det, och det var normalt som du sa. Ebba är istället väldigt pruttit som Tilde, och det luktar ve och fasa haha!

2008-01-15 @ 15:37:18
URL: http://cinderellas.blogg.se
Postat av: maja

Jag är såååå less på magen, har ont överallt och är så trött så jag bara kan gråta och så ska man springa efter Irma samtidigt :S vojvoj. Irma bajsade ungefär varannan/var tredje dag. Rapar hon efter hon ätit så hon får ur eventuell luft som hon sväljer? Annars kan magsmärtorna nog bero på luft som åker i magen.. testa massera, fråga efter sol/måne massagen hos bvc :) den är jättebra för gasiga magar. annars får man ta hjälp av minifom (då pruttar och rapar de ur all luft enklare) eller som vissa pratar om sempers magdroppar, men de är nyare så de har jag inte själv testat..

2008-01-15 @ 16:45:39
URL: http://familjenlinden.blogspot.com
Postat av: Moa (Majas syster)

hej Erica, grattis till lilla Tilde. Hoppas hennes onda mage går över, ge henne lite magmassage, det brukar de tycka om. Ava var en pruttare hon också, fast hon var en bajsare också, hon brukade bajsa upp till 8ggr per dag :O men nu bajsar hon bara två ggr per dag, du kan tänka dig att det går blöjor.

2008-01-15 @ 18:46:28
URL: http://wilhelmssonfamily.blogspot.com
Postat av: Moster Eva

Å, vad söt hon är hoppas att jag får träffa henne snart. Du kan väl höra av dig närdu orkar ta emot besök, eller så säger du det till "syrran".

2008-01-15 @ 19:20:48
Postat av: madde

Jobbigt med magknip. Håller med att övriga, prova massera. Det brukar hjälpa. Även bad kan hjälpa. Våran Tilde blev hjälpt av det.. Att först få bada och sen bli masserad :) Lycka till!

2008-01-15 @ 22:50:14
URL: http://tildesmamma.webblogg.se
Postat av: Malin

Jakob hade också sån där magknip. Vi gav minifom och körde sol/måne massagen morgon och kväll, försökte vara noga med att rapa han, mm. Jag trodde också de berodde på mjölkprodukter först och tog bort det men sen sa läkaren på bvc att det är jättesvårt då barnen är så små att hitta någe samband. Att man tror sig hitta samband som inte finns, så han tyckte jag skulle äta å dricka som vanligt, och de gjorde jag också och de gjorde varken mer eller mindre. Så det behöver som sagt inte bero på mjölkprodukterna.

2008-01-16 @ 10:33:49
URL: http://mammakarlsson.blogg.se
Postat av: Linnea

Alva har också magknip. Är Tilde glupsk? Försök då avbryta amningen och rapa henne eller byt blöja för att göra måltiden längre. Har du testat att massera? Tänk då på att göra väldigt små rörelser. Det är också bra att hålla de mkt upprätt för att de ska få upp luft. Alva gillar när jag lägger henne på mage över mina lår då jag sitter och knuffar henne i rumpan. Gärna att hon får hänga ner lite med benen, efter en stund brukar hon somna.

Jag har också börjat ge henne sempers magdroppar, enligt bm ska de vara bra medan minifom inte har nån bevisad effekt.

Vi hade det tufft ett tag men nu har hon börjat sova bra på nätterna utan skrik.

Vilken napp använder ni? Alva kunde aldrig behålla mams nappar men då vi bytte till esska mini behöll hon de längre och sen har det gått bättre ju äldre hon blivit.

Det är bara att fortsätta kämpa, hoppas det blir bättre snart!

2008-01-17 @ 13:09:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0