Jag önskar..

Jag önskar så att värken jag har mellan benen ska förvinna så att jag kan ge all min energi och ork till Tilde. Peter är så duktig och hjälper gärna till hela tiden. Han springer fram och tillbaka och hämtar saker åt mig medan jag sitter och ammar. Det tar på krafterna att amma kan jag då säga.

Har använt mjölkuppsammlaren för första gången idag. Kändes skönt att slippa blöta ner handukar. Mitt "sympatiläckande bröst" gav 50 ml vid en amning, Jag kommer alltså att kunna frysa in en hel del med tanke på att jag ammar cirka sju gånger per dag. Om jag har räknat rätt så bör det bli 350 ml. Hur mycket äter en bejbis per gång? Kan tänka mig att hon ska få i sig massor när hon suger i 20 minuter. Hon snuttar inte bara utan suger för fullt.

Idag har vi haft besök av Tildes farfar och farmor Åsa, farbror fredrik och gammelfarmor och gammelfarfar. Tilde har fått en helt underbar Ior fotölj. Hon kommer inte kunna använda den på ett bra tag men jag älskar den. Av gammelfarmor och gammelfarar fick hon 500 kronor och en jättefin kjol med tillhörande tröja. Jag ska fota och lägga upp bilder så fort jag får tid.

Vi har varit på BVC idag. Tilde har gått upp i vikt. Nu väger hon 4190g så det visar att hon äter som hon ska.  Vi fick även vår premiärtur med vagnen igår. Var jätte skönt att få röra sig ute eftersom det inte har hänt på ett väldigt bra tag. Jag var totalt slut efter den lilla promenaden till Coop, Peter fick putta på i uppförsbackarna för att jag skulle ta mig upp i halkan.

Nä, nu är min lilla ängel hungrig.

Kommentarer
Postat av: Malin & Milla

Skönt att amningen funkar. Värken kommer nog tyvärr finnas där några dar, men visst känns det som att man har skitit ut ungen??! =)
Mysigt att få komma ut med vagnen och få lite luft!

2008-01-11 @ 22:36:59
URL: http://yeahyeahmalin.blogg.se
Postat av: Anonym

jag ger min son ersättning och han äter ca 120 ml per mål :) . men han är två månader så din dotter äter nog inte så mycket än.

2008-01-12 @ 13:06:37
Postat av: Linda

Värken går över men kan sitta i några veckor.
Gud så fin hon är lill tösen =)
Hoppas allt går bra o att ni kanske är sugen på en vagnpromenad el fika någon dag.
Kram

2008-01-12 @ 19:25:18
URL: http://www.neoelian.webblogg.se
Postat av: maja

Toppen att hon äter ordentligt :) inga onda bröstvårtor eller annat tjorv? hur gick det förressten med mjölkstockningen, du klarade dig lindrigt undan? jag ska skaffa en mindre poncho, bra att ha när det är kallt så man inte riskerar mjölkstockning. kan ju bli av att sitta i drag bara :S angående värken, inget att oroa sig över :) inga eftervärkar iaf?

2008-01-12 @ 19:55:08
URL: http://familjenlinden.blogspot.com
Postat av: jenny

hej hej!
Hoppas allt e bra med er??
Hon e verklgen jätte söt tilde :)
Måste känns underbart att hon äntligen har kommit :)

hade bra å sköt om er/jenny å linnea

2008-01-12 @ 22:30:39
URL: http://www.lilllarsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0