Roligt

Mina läsare har ökat markant sen lilla älsklingen kommit till världen. Verkar vara fler än den närmsta familjen som finner vårt nya familjeliv intressant. Känns jätte roligt. Har runt 130 unika besökare per dag nu. Så många har jag inte i familjen.

Älsklingen har somnat på amingskudden. (Tilde, inte Peter) Jag lycakdes pilla upp datorn i knät utan att hon vaknade. Telefonen ringer men den ligger någonstans under täcket och jag struntar i den istället för att börja böka runt den fridfulla dottern i knät.

Det har varit ytterligare en vakennatt med gråt. Inget tandagnissel, för de (tänderna) har inte dykt upp än. Hon lyckades somna på min mage vid 4 tiden efter att ha varit vaken sen klockan 21. Jag somnade också men vaknade till vid 05.30 av att både jag och Tilde var blöta i svett. Fick gå och byta kläder och blöja. Väckte Peter och han fixade frukost. Damen somnade om igen vid 8 och vi fick äntligen sova ut i 3 timmar.

Idag ska vi troligast köpa en gunga. En babysitter som gungar. Eftersom att styrkan i mina armar inte räcker till till mer än två minuters gungning så satsar vi nog på en gunga istället. Hon gillar att gungas framochtillbaka i sidled. Ska även in till stan en sväng för att se om de har något amningslinne på H&M. Behöver ett som jag kan ha under de vanliga kläderna om jag ska kunna vistas bland folk. Men hur gör man när det andra bröstet sympatiläcker så pass mycket att amningskoppen överfylls och behövs tömmas. Jag kan ju inte sitta och tjorva med det bland folk!?

Ska nog kolla om Gina har något plagg att erbjuda. Jag måste ju erkänna för mig själv att det kommer ta ett jäkligt bra tag innan jag kommer att komma in i mina gamla plagg. Provade mina största byxor jag haft innan graviditeten och de kommer knappt upp över höfterna. Fan också. Sen kan jag informera om att bristningarn inte heller har minskat utan snarare ökat då jag har haft så mycket hormoner i kroppen. Självklart är allt värt det med tanke på vad jag har fått fram. Jag förundras över att hon ens har varit i min mage. Det är ju otroligt!

image53

Ska nog klä på gumman och gå en liten promenad. Känner att jag behöver komma ut en sväng.

image52
Stolt mamma på första vagnturen

Kommentarer
Postat av: Elviras mamma

Hoppas att hon kommer att kunna komma till ro i gungan så att ni får sova. Dom tycker ju om gungiga rörelser dom små liven och somnar gärna då.

2008-01-18 @ 14:55:08
Postat av: Helena Roos

Ja, men det är ju jättekul att följa! Min gunga hette Per... Vet inte hur många "gung/danstimmar" han har med Felix. Pontus behövde inte lika många...

Jag ska försöka bli lite bättre att uppdatera min blogg också. Så får du följa om du har tid emellan amningarna!
Kram, Helena

2008-01-18 @ 14:56:50
URL: http://nuharjagskrivitmin.blogg.se
Postat av: vickizh

Grattis till en otroligt söt tjej!! //Victoria

2008-01-18 @ 16:16:36
URL: http://vickizh.webblogg.se
Postat av: Sandra

Ja det där med sömn är lite knepigt, när dom sover vill man göra allt man inte kan göra när dom är vakna. Jag tycker det är skönt att bara vara och ha lite tid för mig själv när hon sover, jag får ingen ro att sova när hon sover. Även fast det verkligen skulle behövas många gånger. Men förhoppningsvis så kommer Tilde också att börja sova bättre på nätterna, så ni också får lite sömn. Det är ju inte kul att vända på dygnet, det blir som så tråkigt hehe.

2008-01-18 @ 16:18:43
URL: http://[email protected]
Postat av: Catti

Allt låter så mysigt.. Till och med allt tjorv med sympatiläckande bröst och vaken-nätter. ;) Ni hade en fin vagn också! :)

2008-01-18 @ 18:11:02
URL: http://www.catti.se
Postat av: Malin & Milla

Vad blev det för gunga?

2008-01-18 @ 18:15:49
URL: http://yeahyeahmalin.blogg.se
Postat av: Linda & Evelina

Vi är väl en av de unika besökarna, alltid roligt att läsa andra småbarnsföräldrars tankar. :) Våran blogg är dock låst men är väl inte mer än rätt att du får läsa den om du vill eftersom jag är in och smygläser din titt som tätt.. skicka ett mail isf så får du lösen. Inte för att det står så mkt vettigt där.
Grattis till eran lilla tjej, hon är jätte fin! :)

2008-01-19 @ 10:03:54
URL: http://evvo.blogg.se
Postat av: Madde

Vad kul att höra att allt går så bra för er. Hoppas ni får sova lite mer på nätterna. Vi har haft riktigt dåliga nätter här på sistone och det är hemskt vad för lite sömn kan göra med en. Jag blir verkligen ingen trevlig människa när jag inte får sova.. Kram på er:)

2008-01-19 @ 11:25:56
URL: http://tildesmamma.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0