Tilde

Har kommit hem från stan. Det tog oss 2 och en halv timma att ta oss in, (med bil) promenera till blomaffären och till mammas jobb. Det är sjukt vad lång tid allt tar och vad fort tiden går.

Vi köpte tulpaner åt mormor. Hon älskar tulpaner och hon älskar att se Tilde så besöket var väl uppskattat.

image48
Den fina familjen



Det är konstigt vad jag svettas på nätterna. Kommer i vågor. Jag blir genomblöt överallt. Måste torka av mig med handdukar. Peter var vaken med Tilde så han fick se hur mycket jag verkligen svettades. Undrar om det är hormonerna ellre om det bara beror på att jag är sjuk?

Tack för råden om tranbärsjuice för uvi. Ska köpa det idag men det känns redan som att det har blivit bättre. Har pressat i mig massor av vatten och apelsiner för att påskynda läkningsprocessen.

Peter har farit till jobbet för att isa av bilen. Jag och Tilde ligger i sängen och kopplar av, eller Tilde sover. Jag väntar på att hon ska vakna så att jag får byta på henne och mata henne. Måste börja sortera iordning korten vi har knäppt på henne för framkallning. Saken är den att alla kort man tar på henne är kort som är superfina och kort som man vill behålla.

På torsdag fyller jag år. Det har jag knappt tänkt på. Är inte så viktigt nå längre. Det som känns jobbigt är att Peter börjar jobba på torsdag. Det kommer bli första gången jag kommer vara ensam med Tilde en hel dag. Jag tror det kommer gå bra men jag tror jag kommer att vara trött. Peter kommer ju inte kunna vara uppe med henne på natten utan då får jag vara vaken hela tiden hon är vaken.

Jag bjuder på ett kort från solningen på 56:an.

image47

På solning

Kommentarer
Postat av: Sandra

Jadå, det är bara höra av dig när allt är bättre så kan vi hitta på nånting :)! Vi har ju en present till Tilde också :)!

Jadu, ont och ont. Det gjorde ont i ca 1 vecka när jag kissade. Men det var ju för att jag var sydd vid urinröret, jag fick ju bara en liten bristning. Men annars var det inga problem. Allt var som vanligt efter 3 veckor ungefär. Kan förstå att det inte är så roligt att ha ont och inte kunna fokusera dig helt och hållet på din nya lilla familj. Förhoppningsvis så går det över snart!

2008-01-14 @ 14:45:47
URL: http://cinderellas.blogg.se
Postat av: Catti

Så fina ni är. :)

2008-01-14 @ 15:34:18
URL: http://www.catti.se
Postat av: Elviras mamma

Jo just det ja. Det hade jag nästan förträngt.
Dom små liven vet inte riktigt vad som är natt och dag och att man sover när det är natt.

Elvira brukade vara vaken vid 2-5 ungefär. Hon var inte ledsen eller så utan bara väldigt pigg och alert. Trots att Matte hade semester så nog var det jag som var vaken ändå. Fast jag fick skylla mig själv för att jag inte väckte honom och bad honom ta henne.

Hur som helst, det där rätatde till sig utav sig själv när hon var ca 3 veckor. Så förhoppningsvis så får ni sova på natten snart igen.

Kommer ihåg att det kändes lite motigt då Matte skulle tillbaka till jobbet men det gick hur bra som helst. Det kommer det göra för dig och Tilde också!

2008-01-14 @ 15:49:00
Postat av: Mallan

Vad mysigt ni verkar ha det i din nya familj! :) Hoppas du blir bättre snart så du slipper lägga energi på det.. Kram

2008-01-14 @ 17:00:08
Postat av: helena

jag svettades också massor några nätter, undrade också om det var hormonerna eller vad det var. men då är det säkert det. jag fick byta till ett svalare täcke! men nu svettas jag nog inte lika mycket, vet inte om det beror på täcket eller att hormonerna börjar stabiliseras.
krya på dig!

2008-01-14 @ 18:05:28
Postat av: jenny

okej men det e ju bra att du börjar känna dig bättre :) jo en promenad hade varit trevligt eller en fika :) vore roligt å få träffa den lilla söta saken :) hehe
så får du träffa linnea för första gången :) hihi

kram kram

2008-01-14 @ 18:57:47
URL: http://www.lilllarsson.blogg.se
Postat av: Anonym

Ja de är ju så roligt med skoter :)

Gud så ni är fina alla tre. Ta nu tillvara på den riktiga bebistiden, de går sååå fort när dom växer. hipps vipps är Tilde ett år och knallar omkring och då kommer du undra precis som alla andra vart tiden tog vägen :D
Ne men skämto sido, mys på!!

Du måste förresten hojta till när du orkar ta dig ut på en fika. Jag jobbar ju bara ahlvtid nu och hela mars ska jag vara hemma med Loke igen innan han får dagisplats så jag har nästan all tid i världen. Jag vill ju se min barndomskompis lilla prinsessa :)

2008-01-14 @ 21:04:00
URL: http://fibbz.blogg.se
Postat av: maja

oh, minns hur det läskigt det kändes när jag visste att mattias skulle tillbaka och jobba igen.. en heeel dag bara jag och irma :) tyvärr så gjorde han ju illa sig och blev sjukskriven så han var ändå hemma, men kunde inte byta en blöja på ca 4 mån (skadade nacke/ryggen) :( kommer ju bli helt galet nervigt denna gång då jag hade honom hemma förra gången (var som ändå skönt fastän han inte kunde lyfta och byta osv..) men nu är det en liten vilde och en pyttebebis, huuuur ska jag klara detta då? :) hur känner du det? spännande men lite läskigt eller bara roligt? :) man måste börja vara "på väg" lååångt tidigare än förut när man har barn.. för rätt vad det är så måste de ha en ny blöja och man ska gå ut genom dörren.. då är det bra med marginaler ;)

2008-01-14 @ 22:22:57
URL: http://familjenlinden.blogspot.com
Postat av: Jaana

men du milde vilket äktenskapstycke! du och peter ãr ju lãskigt syskonlika. in a good way fôrstås. å sötTilde, ååååå min gode gud, ser ut att vara nästan lika mõrk och gorillig som jag var som liten. gullo. något hår på õronen? / jaanabanana

2008-01-15 @ 04:56:47
Postat av: Mormor

Jag tackar för den fina blomsterbukett jag fick av Er, samt att jag fick träffa Tilde...fast hon sov igen!
Jag har bara träffat henne en gång när hon har varit vaken, jag kanske skall komma till natten =)

2008-01-15 @ 06:46:40
Postat av: Erika

Naaw lilla söt ungen solar, jag såg henne när hon solade men visste inte att det var hon förens jag mötte peter som var på väg ut från avd med henne:)

2008-01-17 @ 12:32:22
URL: http://helvetia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0