FRI

7 veckor har paserat och jag är fri. Jobbet är äntligen slut. Nu är det dags att vara med familjen. Vi ska mysa, bada, öva, älska, sova och njuta. Vi ska vara tillsammans, alla tre.

Det är LYCKA.

Förövrigt har jag misslyckats med en hårfärgning och sitter för stunden med orange hår. Känner mig som i mina bästa ungdomsdagar. Då när vi hängde utanför gården, skrikiga i håret, i kläder och i sinnet. Jag ser tillbaka på allt det som något poitivt. Något som gjort mig till den jag är. Det skrikiga sitter fortfarande kvar någonstans där inne. Det känner jag.
 
Tilde bär på en stor del av mig. Känns otroligt att lite av mig är hon. När hon ler, skriker och gapar stort så ser jag mig själv. Är inte bara jag som ser det. Mormor känner en skrämmande förtjusning av att hålla i "lilla Erika" igen. 22 år senare. Undrar hur det känns. Tänk om jag också om 22 år kommer att hålla i en liten Tilde igen?

Är det bara håret som gör att jag tar mig en nostalgitripp eller är det bara det att jag känner en sådan enorm lycka över livet? Måste nog vara en blandning eftersom att det bubblar i kroppen med bara tanken på att imorgon bitti, och fyra veckor frammåt, kommer jag att få ligga i sängen med min familj och slippa gå upp till jobbet.

Ha en trevlig sommar!

Kommentarer
Postat av: Emma

Åh, vad mysigt med semester med familjen. Helt underbart :)

2008-07-18 @ 10:55:36
URL: http://solouniko.blogg.se/
Postat av: Fia

Stooooort grattis till sommarlyckan och hoppas ni får det underbart...Strongt av dig att jobba 7v=)

2008-07-18 @ 21:03:39
Postat av: jenny

halloj.. hur är det med er då??

skönt att få vara hemma med familjen nu?

själv börjar linnea på dagis den 11 augusti :) eller inskolningen å håller på i 2 veckor så den 22 augusti så ska ja börja jobba eller söka efter jobb .( skit jobbigt kanja säga att inte ha jobb att gå tillbaka till, eller ja kanske ska få små jobba inom hemtjänsten som ja jobba innan ja fick linnea....



tänkt att hon är redan 13månader nu snart :) oj oj



hur är det med lill tjejen dåå??? vore roligt att tröäffas nån gång??



kram fårn oss

2008-07-19 @ 11:46:56
URL: http://lilllarsson.blogg.se/
Postat av: helena

vad roligt att du är ledig nu! vi kan väl ses du och jag och sandra med våra små älsklingar nån dag då! :)

2008-07-19 @ 15:42:22
Postat av: Marre

Skönt att vara ledig! Själv börjar jag jobba om 3 veckor. Känns lite jobbigt, men säkert går det bra det också! :-) Njut av ledigheten!

2008-07-19 @ 20:43:19
Postat av: Daniella

Hej, har satt lösen på bloggen.



Della

mupptupp

är lösen om du vill fortsätta läsa.

Ha det guld!

2008-07-23 @ 19:34:19
URL: http://daniellalamb.blogg.se/
Postat av: Johanna

Hej hej, vi kommer kanske till luleå i helgen, ska ni vara hemma eller är ni borta? =) Vore kul om vi kunde ses =). Ha det så bra.Kram

2008-07-24 @ 13:26:34
URL: http://frufilipp.bloggproffs.se
Postat av: sanna

ååh vad härligt att mysa med familjen! jag längtar så mycket tills vi har en liten hos oss också :) är eran nya vagn bra? vi har förhandstittat på den, riktigt fin är den ju iaf! :)

2008-07-25 @ 21:48:18
URL: http://sannasannasanna.blogg.se/
Postat av: Fia

Jo jag är det..gårdagen tillbringades i vattnet så det är där i jag bränt mig...låg inte och pressade på stranden,gör aldrig det för övrigt=)

2008-07-27 @ 13:03:58
Postat av: Johanna

Hej hej! Vi var tvugna att åka hem igår redan då Fredde skulle snickra idag. Men vi kommer säkert snart igen då Fredde upptäckte att Biltema är en rolig affär =). Kram från oss

2008-07-27 @ 14:48:56
URL: http://frufilipp.bloggproffs.se
Postat av: Cecilia

Var precis dem tabletterna jag fick utskrivna när jag var till läkaren :) fick massa annat jox också så nu känner jag mig som en människa igen.... imorgon far vi på semester så nu blir det lugna gatan på furumov 13 :D

2008-07-28 @ 21:36:30
URL: http://flickanbakomkaoset.blogg.se/
Postat av: Malin & Milla

Var köpte ni den ifrån??

2008-07-28 @ 21:47:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0