1 vecka är förbi

                                                                                                                                                                                                                         
Jobbat i en vecka. Blev ett flertal tårar från mig i måndags när jag skulle lämna Tilde för första gången. Nu går det bra. Eller jag har vant mig. Saknar henne till dödagar, men jag har vant mig. Ska även jobba på söndag. Men det ger bra med pengar. 


Absolut snyggast



Och så ett med mamma och Tilde

Är svårt att få tid till att sitta framför datorn. Vill helst inte fast jag har mitt begär av att läsa bloggar. Är därför det har blivit dåligt med uppdateringar på sistone.



Försöker hålla mig uppdaterad

Tilde har lärt sig säga mamma. När jag lämnar rummet så ropar hon efter mig. När jag kommer och säger "här är jag" så lyser hon upp som en sol. Hon är så duktig. Min lilla prinsessa. Sjukt vilken kärlek.

Har bränt mig något fruktansvärt på jobbet. Tänkte inte på att solen var så stark. Händer dock varje år. Så nu smörjer jag mig med aloevera och solskyddsfaktor.


Har hunnit med en sväng till Piteå för att fira min mormors 80års dag. Vi passade på att ta generationskort. Men inget av korten vi tog blev bra. Alltid något som blev fel.


Gammelmormor Barbro, Mormor Gun, Mamma Erica och Tilde


Har varit hemma själv med gumman och myst igår. Peter var och svängde på Räkfrossan med arbetskamraterna. Jag och Tilde var ute och promenerade. Blir inte alls lika mycket promenerande som när jag var mammaledig. Men det är förståeligt. På 3 veckor har jag i alla fall förlorat 4,7 kilo. Det känns grymt bra. Men nu har det nog börjat stanna av lite och så har jag syndat med mat från korvgubben igår. Men det var inte alls speciellt gott. Gillar min köttfärssås och sallad mycket bättre.


Vädret här är otroligt. Vid 21 tiden igårkväll så var temperaturen fortfarande +25 i skuggan. Vi fick sitta avklädda med nerdragna persienner och svettas. Solen ligger på vår lägenhet dygnet runt.


Vi har bytt ut 2 utav Tildes måltider mot vanlig mat. Så till lunch äter hon morotspure eller någon annan pure. Till middag eller kvällsmat blir det en stor portion gröt. Hon tycker det är så gott och blir glad på direkten hon ser att hennes tallrik plockas fram. Men hon är envis också. När hon ser servetten som ska användas till att torka hennes mun så gråtgrinar hon och när hon blir mätt så gnäller hon lite surt. Men nu tycker hon äntligen om vatten. Som vi har kämpat. Nu till helgen blir det att köpa banan och prova på vad hon tycker om det. Eftersom att damen har blivit hela 5 månader så har vi även provat på biffstroganoffen. Den var ingen hit.  


Tänkte lägga ut en film på Tilde. Men youtube kan nog inte bli segare då jag har suttit och väntat i 2 timmar på att filmen skall komma upp. Så håll ögonen öppna. Lägger in den här så fort jag får tag i den.

Och så till det STORA. Tilde har börjat somna själv. Jo, det är sant!      Sätter man nallepuhfilten bredvid henne så gnuggar hon den i ansiktet och somnar. Det har hänt 4 gånger hittills. Jag hoppas att det fortsätter så. Känns så mysigt och skönt att bara kunna ligga bredvid henne och somna.


Jag verkligen älskar min familj. Det är först när man är ifrån de man verkligen förstår hur mycket de betyder för en. Peter är verkligen den bästa mannen för mig. Att vi är så lika är så underbart. Att han förstår mig och att han älskar mig är otroligt. Jag har haft tur. Sen har han gett mig den störta gåvan man kan få.



Underbart

Imorgon ska vi promenera in till stan och inhandla lite småsaker. Tilde behöver ny solhatt och några lättare skor. Sen måste vi ut till barnens hus och köpa lite nya leksaker och be de titta på den rosa vagnen.

                                                                                                                                                                                                         
                          

Kommentarer
Postat av: Johanna

Ja det är väl sant =). Men har slarvat som bara den, och sen så orkar jag aldrig skriva in det man ätit under dagen, men man lär sig fort vad man kan äta och hur mycket.



Hoppas allt går bra på jobbet, du är så duktig!

Kram

2008-06-08 @ 15:37:20
URL: http://frufilipp.bloggproffs.se
Postat av: helena

vad fina ni är och vad duktig du är som jobbar. och vad duktig tilde är som både pratar och äter :)

kram

2008-06-08 @ 19:41:13
Postat av: Mormor

...jag väntar på uppdatering =)

2008-06-14 @ 09:27:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0