Babygym och nya byxor

Har lagat mat efter vi kom hem. Blev köttfärslimpa med potatis och gräddsås. Riktigt gott. Har varit på stan och träffat mammor med bejbisar på förmiddagen. Promenerade in och jag var där redan halv 12. Nu när Tilde äter ersättning så är det mycket lättare att passa tiderna. Det enda som är lite trixigt är att hon inte gillar att äta när det är mycket liv och rörelse. Vilket mat&prat består av.

image122
 
Nog för att vi är ganska lika ändå!

image123
I selen som vi inte alls tycker om

Vart fler besök av tremänningen Tyra ihelgen och nu fick vi ihop dem för fotografering. Båda satt i fotöljen och undrade nog vad tusan vi sysslade med.

image120

Snyggingarna

Har för första gången fått på mig ett par byxor. Hittade de på H&M. Tänkte först inte prova de eftersom att det alltid slutar med depression. Tilde låg utanför provhytten och sov i vagnen och jag stack ut med bara trosorna för att kolla till henne.

image124


Har dammtorkat igen! Fasiken så mycket damm och skit det kommer. Jag städade i lördags och det såg redan ut som jag vet inte vad...

Blev ett babygym idag. Ser ut att vara uppskattat och nu ska vi sätta igång med hårdträningen.

image121
Sakerna till höger var mest intressanta

Nu ligger gumman och sover i famnen. Jag njuter av stillheten och "vänner" och Peter är på innebandyn. Imorgon ska vi och väga oss.

Kommentarer
Postat av: emelie

Det var ju jätte trevligt idag! Jag följer gärna med nästa gång också :) Vilma hade och har fortfarande svårt att äta under mycket stoj, det är jätte jobbigt. Jag brukar lägga henne i vagnen och fälla upp suffletten när jag matar henne med flaska på typ mat&prat, så kan hon koncentrera sig mer :)

2008-03-25 @ 22:34:29
URL: http://em3lie.blogg.se
Postat av: Catti | Bröllopsbestyr

Har du tänkt på att köpa en sjal att bära henne i? När inte selen gillas tänkte jag. :) Jag älskar sjal-grejen och kommer införskaffa mig ett par stycken till mitt barn, om jag nu får något. :D

2008-03-25 @ 22:34:41
URL: http://www.catti.se
Postat av: Linn och Sofia från LUA100

Vi sitter och beundrar din söta flicka. Hon är så fin! Du verkar vara en gullig mamma :-).
Hälsningar från oss!

2008-03-25 @ 23:30:33
Postat av: malin & milla

Hjälp vad Tilde har vuxit! Hon ser mycket äldre ut nu! :) Riktig söting!

2008-03-26 @ 09:48:10
URL: http://yeahyeahmalin.blogg.se
Postat av: Elviras mamma

Ooo så söt! Börjar bli dags att klippa pollisarna;)hihi
Hon och Peter är verkligen lika varann. Dom har ju t.om likadana frisyrer.

Elvira tyckte om sjalen precis i början sen var det bra med det. Det var tur att jag inte införskaffade någon dyr variant eller ännu värre, flera stycken.

Nu ska jag betala räkningar sen beger vi oss in till staden där det vankas babysång och fika!

2008-03-26 @ 12:48:55
Postat av: emelie

Nej justeja, jag hade ju sittvagn rätt tidigt till vilma, så jag kunde fälla upp den ett snäpp när jag skulle mata henne så. Det är lättare då :)
Helliggande känns det som att dom får i sig maten för snabbt och att dom ska svälja fel..

2008-03-26 @ 21:44:09
URL: http://em3lie.blogg.se
Postat av: sandra

Åhå kul att du hittade byxor som du tyckte om! Själv våndas jag fortfarande för att prova kläder. Ska på bröllops fest i början av sommaren och måste hitta mig en klänning, suck. Bara att ligga i hårdträning med andra ord. vart har ni köpt erat babygym? visst är det ett sånt man kan plocka isär och sätta upp egna leksaker i? vi använder en sjal till emmy och OJ vilken avlastning det är och hon verkar tycka det är underbart att få vara så nära och myser riktig ihop. Selarna är ju inte så "mysiga" direkt.

2008-03-26 @ 23:43:53
URL: http://www.sansis.blogspot.com
Postat av: Johanna

Gud vad hon är lik peter på bilden med klänningen!
Hoppas ni mår bra, själv sitter jag här hemma själv och muppar, Vera är på dagis för andra dagen och det går riktigt bra =). Ha det fint! Kram

2008-03-27 @ 09:45:39
Postat av: maria

jag vet inte om det är en sån! såg den på en sida och fastnade för den :) så jag vill veta allt om den. hehe, men jag hittar den ingenstans! :(

2008-03-27 @ 13:42:17
URL: http://lillknodden07.blogg.se
Postat av: Fia

Det är inte dumt för alla,man måste inte tycka att ungarna är söta..

2008-03-28 @ 11:03:47
Postat av: Fia

Det är en fri värld,är väl bra att nån itne bryr sig om vad alla andra säger utan skriver det man själv vill..jag har dessutom aldrig sagt att din unge är ful..men andra är det..

2008-03-28 @ 11:19:48
Postat av: http://TUMADRE.blogg.se

Så fin hon är!

Tack för kommentaren! Ta gärna så lång tid du behöver ta på dig för att rota runt i bloggen :) Det uppskatta bara om mina läsare vet vad jag har bagage innan de drar för mycket slutsatser.

2008-03-28 @ 23:04:25
URL: http://TUMADRE.blogg.se
Postat av: Sandra

ja det var det jag ville minnas... då måste han ringa dit, vi har ju inte fått någon inbetalning tidigare! man har ju så fett med pengar också...

2008-04-01 @ 18:09:28
URL: http://sandraebba.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0