Om det ändå...

vore bra väder så att man kunde ge sig ut. Är alldeles för mycket slask för att promenera och dra vagnen. Bara man har gått ut genom dörren så måste man vända tillbaka igen för att byta strumpor. Istället sitter jag inne och inte går ner i vikt. Det är ju väldigt passande.

Gumman sover. Såg att hon började bli lite trött så jag nattade henne. Skulle också kunna sova men jag sover alldeles för mycket. Blir övertrött.

Har lekt med mjukisdjuren idag. Tilde upptäckte alla djuren och skrattade och pratade på för fullt. Det röda p.o.p djuret är favoriten om man inte räknar med spöket som ändrar färg som jag köpte hem i söndags. Hon är bara 2 månader och har massor av saker redan, ska bli intressant att se hur leklådan kommer att se ut vid halvårsåldern.
Har börjat leta upp gåstolar som inte har så mycket leksaker på sig. Det är meningen att barnen ska lära sig gå och inte leka med leksakerna som sitter framför. Leksakerna gör att barnen blir nöjda och inte intresserar sig av omvärlden. Av att upptäcka nya saker. En del leksaker blir för överpedagogiska och därmed inte alls pedagogiska.

Var till läkaren igår. Tilde började störtgråta efter att läkaren "släppte" henne i luften för att kolla reflexerna. Jag riktigt såg skräcken i hennes ögon. Varje gång läkaren började prata efter det så började hon gråta. Hon kopplade säkert ihop hans röst med något farligt. Vi vägde och mätte. Hon hade inte alls gått över 6000g som jag trodde att hon skulle ha gjort. Hon väger nu 5655g och är 60,5 cm. Men jag tror inte längden mättes rätt.

Gumman har börjat sova 8 till 9 timmar varje natt innan hon vaknar för mat och sen somnar om igen. Det är ganska skönt måste jag säga. Undrar hur man skulle kunna få henne att somna tidigare så att vi inte behöver sova bort hela dagarna? Imorgon är det babymassage vilka ska med?

Kommentarer
Postat av: Malin & Milla

Ååh visst är det skönt när småttingarna sover måånga timmar i sträck under natten? :) Vi ska få börja med gröt på kvällarna så hon förhoppningsvis sover ännu längre =)
Man blir lätt bekväm!

2008-03-11 @ 16:42:18
URL: http://yeahyeahmalin.blogg.se
Postat av: helena

gud sånna lyxnätter du har! :D
jag sover bara 5-7 timmar/dygn, men det går ganska bra det med. fast ibland är jag sjukt trött. melker sover inte så mycket, han verkar vara en pigg bebis! :)
jag och melker kommer på babymassagen!

2008-03-11 @ 18:40:56
Postat av: Anonym

Stooora damen ju!:)

2008-03-11 @ 21:36:06
Postat av: Anna

herregud vad söt hon är eran lilla tös!! och så ycket hår hon har! emina har en krans baktill och först nu har resten börjat växa=) längtar tills hon har lika mycket hår som tilde=)

2008-03-11 @ 22:04:28
URL: http://allaboutus.blogg.se
Postat av: sandra

Lyxigt med så mycket sömn! Våran Emmy är en månad på lördag och har skrikperioder varannan kväll/natt ungefär. Så natten till idag fick vi sova bra, vaknade med 3 timmars mellanrum och ville äta. så får se hur det blir inatt då, förmodligen en skrikkväll.

2008-03-12 @ 10:50:23
URL: http://www.sansis.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0