Turen med sömnen

Jag har verkligen tur med Tilde och hennes sömn. Hon sover genom hela nätterna och ända till lunchtid. Trots att jag också får sova så mycket så känner jag mig trött. Jag vet inte om det beror på all planering. Varenda liten detalj som skall göras utanför hemmet kräver planering.

Imorse var det mammafika. Vi skulle träffas klockan 11. Jag fick väcka Tilde 11.30 genom att dra ut nappen och vända på henne. Vänder man om henne så att hon ligger på rygg vaknar hon alltid. Förutom om hon ligger i vagnen, där sover hon hur gott som helst på rygg. Babyskyddet är också en favorit.

image99
Mitt fina meddelande av Peter på badrumsspegeln


Tänkt att hon är 9 veckor gammal idag. Veckorna rusar iväg. Vi har våra rutiner som gör att tiden går fort. På tisdagar är det innebandy för Peter, Onsdagar babymassagen och städning och antingen på måndagar eller torsdagar så brukar det vara mammafika. Är fullt upp hela tiden.

image100

Mamma med dotter


Tilde är precis som alla oss andra i släkten och älskar tv. Om hon får titta på tv så är allt bra. Hon kan bli hur nöjd som helst. Helst ska hon sitta upp i knät och se. Cops är programmet som hon ser på varje dag. Då sitter hon och Peter fastklistrade på golvet framför tvn. Hon har även börjat stå upp. Håller man henne i armarna så kan hon stå upp i evigheter. Blir hon trött sätter hon sig en liten snabbis för att sedan stå upp igen.

Efter att ha gett henne ersättning några gånger så har hon blivit lat. Hon vill att maten ska komma på direkten och blir därför frusterad när hon själv måste suga tag om bröstet för att få något. Så nu kämpar vi vid varje måltid och jag blir less. Måste trycka in bröstet i munnen för att hon ska "orka" få tag i det. Ska väl börja avrunda amningen men det känns jobbigt det med.

image101
Älsklingarna

Magen har börjat dras ihop lite. Nu hänger den inte lika mycket. Det känns skönt. Fast jag kan fortfarande inte använda mina byxor och jag hittar inga nya heller. Jag får gå runt i mina leggins dag ut och dag in. Det kan ju ta runt ett halvår innan höfterna går ihop sig lite. Om de nu gör det.

image102
Posar som vanligt


Fick förstorningarna igår. Var in till stan och köpte ramar. Så nu måste vi bara hitta någonstans att sätta upp dem.  Blir riktigt snyggt.


Kommentarer
Postat av: Mela

Var det månne du som kom in till vero moda igår när vi var påväg ut? blev osäker, men tycker det såg ut som du nu när jag ser bilden :)

2008-03-07 @ 11:02:53
URL: http://melano.webblogg.se
Postat av: Linn

Vi läste naturvetenskap under hösten och läraren berättade att när man ammar så tar man av kroppens fettförråd. Så för kroppens återställning ska det visst vara bra att amma länge.

2008-03-10 @ 12:55:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0