Massa bilder

Det var en fartfylld dag igår. Mycket som hände. Mest för att vi klippte Tilde för första gången. Jag och Peter skrattade som tokar. Peter började med klippningen. Det blev snett. Vi skrattade och jag tog över. Nu har hon potta. En söt potta.


image172
Tilde med den skrämmande men ack så fina dammsugaren

Var och hälsade på Mattias och Therese och Elvira. Hon är så söt. Skrattade på direkten jag viftade med armarna. Längtar lite tills Tilde kommer upp i ålder så att man kan leka lite mer. Så att hon förstår och så att jag förstår.


image173
Som vanligt måste jag visa upp mig för kameran

Köpte smörgåstårta åt älsklingen. Vet att han älskar smörgåstårta. Själv har jag aldrig varit så förtjust i det men självklart när man är på sin diet så är allt gott. Den var god.

image174
Kan ju lika gärna passa på att le när jag måste sitta här

Dagen till ära har jag ställt mig på vågen igen. Varje måndag. Den visade BARA - 0,3!

KUL! Nix, jag tror det beror på att jag äter för mycket mjölkprodukter. Jag tål inte mjölk. Nu ska jag bara äta upp det jag har kvar och sen får jag helt enkelt börja med något annat istället. Men på 2 veckor har jag ändå gått ner 2,6 kg så jag tänker inte ge upp. Misstänker att det kommer ta lång tid och bli tufft.

Lyckades faktiskt med att inte väga mig på en hel vecka. Troligen för att Peter gömde vågen och sa att han satt den i källaren. Såg den i datarummet men eftersom att jag var för lat för att ställa i ordning den så struntade jag i att väga mig. 


Har börjat om med smakportionerna igen. Tildes mage blev inte så bra från början. Den var väl en stor omställning. Men nu har jag köpt majskrokar och potatis och majspure. Båda går hem.

image175
Äter själv och är så duktig

Tilde har börjat med något nytt igen. Hon vill absolut inte somna när hon är trött. Det enda som fungerar är bärselen. Men den känns inte aktuell för mig när den är inställd efter Peters kropp. Är en jäkla massa trixande för att få tillbaka den passande för mig.


Har varit ute och promenerat i nästan 2 timmar idag. Vädret växlade från fint till inte så fint. Ena stunden var det snöstorm och i den andra så var det hagelstorm. Sen spöregnade det och helt plötsligt lyste solen. Tilde blev väl knäpp på sin mamma som satte på och tog av regnskygget hela tiden.


image176
Vacker som få

Har nyss lagat mat, i omgångar. Först till gubben och sen till mig. Salladen är väl den som tar mest tid och kostar mest pengar. Men den är god och fyller ut portionerna. Ska nog ut och ta mig en cykeltur. Hälsa på Peter och Tilde nere hos DK. Var tänkt att jag skulle gå vårruset men jag struntar i det. Har så mycket skavsår.

image177
Världens sötaste lilla apa

Kommentarer
Postat av: Linda & Evelina

Vilka fina bilder på tjejen! :)

2008-05-26 @ 20:12:19
URL: http://evvo.blogg.se
Postat av: helena

oj så mycket fina bilder på tilde! hon är så fin, och extra söt när hon ler :)
hur går det med majskrokar? hon sätter inte i halsen? imorgon ska jag på "smakportionträff" på bvc, sen efter det ska jag ta tag i smakportionerna på allvar. testa ge lite varje dag.

2008-05-26 @ 22:08:19
Postat av: Cecilia

Hon är så söt :)

2008-05-26 @ 22:59:27
URL: http://flickanbakomkaoset.blogg.se
Postat av: sanna

kom just på vilket klädesmärke jag hade på tungan sist. småfolk var d. dom har en hel butik här så d kan hända att Tilde får ett paket i framtiden om jag inte kan hålla mej:)

2008-05-27 @ 00:21:12
Postat av: Anonym

Så söt hon är:)

2008-05-27 @ 22:52:43
URL: http://helvetia.blogg.se
Postat av: Catti | Bröllopsbestyr

Gud så fina bilder! Vi har också en sån dammsugare - en rosa! :) Kanske inte världens bästa men den duger ju till att snabbt få undan från golvet. ;)

2008-05-28 @ 17:42:13
URL: http://www.catti.se
Postat av: Daniella

Ja, jag undrar också lite om majkrokarna. Hur gammal är Tilde egentligen? Nu blir jag förvirrad, haha! Vilken ålder får man börja ge majkrokarna?

Tilde är ruggigt söt, alltså. Hennes pottfrisyr med, för den delen :) Tycker dock inte att det såg ut som en pottfrisyr! Det vart fint!

2008-05-28 @ 19:00:09
URL: http://daniellalamb.blogg.se
Postat av: Daniella

Jaha! Då är jag med :)
Trodde dock att Tilde var äldre än Alexian, men jag kom ju på nu att jag läste din blogg när du var gravid och väntade med spänning tills du skrev något efter förlossningen, haha!
Kram på er

2008-05-29 @ 08:27:58
URL: http://daniellalamb.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0