Rosa Converse

Fasiken, Det går bara neråt. Eller snarare uppåt. Snart blir jag deprimerad. Att vikten skulle störa mig så. Nästa vecka ska jag verkligen inte äta något skit överhuvudtaget. Jag mår illa vid bara tanken. Jag har garanterat gått upp massvis.


Snart börjar jag jobba. Så jag har helt enkelt inte så mycket mer tid på mig att promenera. Den tid som är kvar ska bestå av bara promenader och inget snask och små portioner. Får helt enkelt sluta laga så fruktansvärt god mat.

Får börja med skaldjursgrejer och fisksoppor så kanske jag möjligtvis börjar äta mindre. Usch så tråkigt. Mycket av det goda i livet består ju faktiskt av mat. Men jag får helt enkelt njuta av min goda familj istället.


image161
Bumbo

Var på bvc igår. Tilde har blivit ännu längre och ännu tyngre. Vi har en 67 cm lång prinsessa som väger 6820g. Jag som var helt säker på att hon skulle vara mycket tyngre.


Mina planer idag var att jag skulle få sova länge. Vi somnade först efter tolv igår. Jag till och med skröt om vilken sovmorgon jag och gumman skulle ta. Hmm. Där fick jag! Tilde ville vakna redan innan klockan sex. Men då hann vi med mer saker under dagens gång.  Blev både en promenad före och efter babymassagen. Är toktrött i benen. Har gått 2 varv runt sjön.


Måndag: 11000

Tisdag: 11300

Onsdag: 18118


Har haft besök av Sandra, Ebba, Helena och Melker igår. Vi gjorde tacopaj med sallad och till efterrätt blev det päron med AfterEight i ugn och glass. Tusan så gott. Nästa gång får det bli soppa.


Har beställt tokfina converse till gumman. Mjuka och rosa. Hade ju ett halvapriset erbjudande från laredoute.



Kommentarer
Postat av: helena

tack för den goda middagen!
hihi, skorna är ju skitcoola!

2008-05-07 @ 19:53:00
Postat av: mela

ne du driver med mig, PITT (så får man inte säga) Jag minns ju nu att jag också fått hem nån rabatt, kan det vara den då på 50 %?! Och jag som beställt därifrån. Grrr.
Ursöta är skorna iallafall, funderade på att beställa dom till Maja men jag vet inte om Mattias tycker det är lika underhållande ;)

2008-05-07 @ 20:20:42
Postat av: maria

skit söta skor! :)
och ja, på henne verkar det som att det är fredag moa ska dit. men fick ett mess för ett tag sen av F där hans krev att han skulle hämta henne imorgon. men så där gör hon ofta. även om moa ska dit torsdag så skriver hon att barnen kommer på fredag typ. bara för att HENNES kommer då, och det verkar vara det enda som betyder ngt för henne! :(

2008-05-07 @ 21:44:33
URL: http://lillknodden07.blogg.se
Postat av: Linn

Ja, visst är ju god mat helt underbart! Vad gullig hon är Tilde. :-)

2008-05-07 @ 23:31:18
Postat av: Catti | Bröllopsbestyr

Gud så söta skor! :) Tråkigt med vikten dock.. :( Jag kommer nog vara på gymet veckan efter förlossningen och träna med bejbis när jag förhoppningsvis fått ett barn. :D Just nu är det så sjukt många där som tränar som är gravida elelr nyss har fått och har med sig den lille vid maskinerna. :) Förresten, varför måste du börja jobba redan? :(

2008-05-08 @ 08:43:59
URL: http://www.catti.se
Postat av: emma

Haha njaa, jag tror inte det :P Men man vet ju aldrig, fast inte än :)

2008-05-08 @ 09:57:16
URL: http://solouniko.blogg.se
Postat av: Elviras mamma

Alltså jag fattar inte att du inte går ner?! Kan det bero att på att du äter onyttigare än du är medveten om?

Jag var ju en halvtjockis en gång i tiden. Trots att jag har tränat, både styrke och kondition, sedan jag var 16 (och då var jag inte tjock) så gick jag så sakterliga upp i vikt. Det började när jag var 20 och flyttade hemifrån.
Jag tränade som en tok. Spinnig (60 min pass)
4-5ggr i veckan, styrke lika många ggr och promenader på det. Ändå så slutade med att jag vägde 72kg till mina 155cm.
Började hos VV och många ljus gick upp för mig. Nog fan visste jag att pizza är onyttigt men inte såååå onyttigt. Jag skulle äta 18p om dagen och en pizza ligger på 36!
Eftersom jag tränade så mycket så hade jag hela tiden "lurat" mig själv att då är det väl OK att käka vad man vill. Man får jobba så innihelvete för att göra av med tex en pizza och 2hg godis.

Ekvationen är enkel. För att gå ned så måste man äta mindre än vad man gör av med. Man behöver inte leva på 500kcl bara för det. Det räcker att man äter kanse 200kcl mindre än vad man gör av med. Man ska ju inte äta för lite heller för då får man bara motsatt effekt.
För att hålla koll på kalorierna är Aftonbladets Viktklubb superduper. Rek starkt!

Nu för tiden så kan jag väl inte påstå att jag är nöjd. Skulle vilja tappa något kg men jag är ju inte tjock. Det är inte du heller för den delen.
Jag har aldrig gått tillbaka till mina gamla vanor med skräpmat typ 4ggr i veckan och fet hemmagjord mat. Godis är fortfarande min akilles häl men eftersom jag äter relativt nyttigt i övrigt så har jag lyckats hålla mig på banan. Anväder mig av magra alternativ och fullkornsprodukter såsom pasta och bulgur. Qiunoa (stavning?!) är också något jag lärt mig uppskatta. Det är ju Anna Skippers favorit=)
Jag räknar inte point längre men det sitter fortfarande i bakhuvudet vad man bör undvika.

Ja detta var min livshistoria;)

2008-05-08 @ 14:27:01
Postat av: maria

ja, jag har inte så mkt till val än att tänka på deras relation. för jag vill verkligen inte att hon ska förlora sin pappa helt. vilket jag aldrig någonsin trott skulle kunna hända! men nu verkar det allt för nära nästan! :(

ang vikten vill jag bara rekomendera aftonbladets viktklubb! jag kör ju det nu, och har gått ner 3,1 kg (om jag minns rätt) och det på tre veckor. innan dess stod det stilla!! efter moa var jag också med i det, då gick jag ner tio kg men så träffa jag H och det blev massa myskvällar med chips och diverse så dom tio kilona kom rätt snabbt tillbaka då :(

2008-05-09 @ 08:37:43
URL: http://lillknodden07.blogg.se
Postat av: Emma

Vad duktiga ni är som promenerar så mycket. Även om du inte går ner så lär ju kroppen må prima fint. Jag tycker bästa och roligaste sättet att gå ner i vikt med är GI. Då får man äta MYCKET av det goda men minskar ner på kolhydrater. Det är inge kul att måsta äta dålig o tråkig mat. Trevlig helg!!!

2008-05-09 @ 13:06:29
URL: http://emmalottapialia.blogspot.com
Postat av: sandra

Trist med vikten, men känn inte så stor stress över det. Trots allt bara 4 månader sen du fått tilde, glöm inte det! För många tar det ju typ 1 år innan kroppen återställt sig helt efter en grav. Att stressa och pressa sig själv så mycket i början kan ju göra att man tappar motivation efter ett tag, kanske bättre att komma igång sakta men säkert så man inte lessnar efter ett tag.Men att byta ut all pasta mot fullkorn eller helt enkelt dra ner på dessa kolhydrater brukar hjälpa mycket och många vad jag hört! Hoppas det blir bättre snart, vissa kroppar reagerar ju på detta sätt att dom inte alls går ner i början av träningen utan snarare går upp men SEN så börhar kroppen liksom fatta att den ska ta av extrakilona. hålelr tummarna!

2008-05-09 @ 23:45:51
URL: http://www.sansis.blogspot.com
Postat av: Sandra

du har väl inte köpt ännu än ny vagn?! jag hoppas du menar den rosa:P haha! Vi syns imorgon! Hoppas värken gått över!

2008-05-11 @ 13:53:43
URL: http://sandraebba.blogg.se
Postat av: Fia

Tack

2008-05-11 @ 19:24:50
Postat av: Helena

Nu har jag äntligen hittat hit igen!
Oj vad hon växer. Hoppas att vi hinner ses i slutet av maj nu då. Eller så blir det väl när hon tar studenten... ;-)
Attans vad tiden går fort...
Kram, Helena

2008-05-12 @ 10:18:19
URL: http://nuharjagskrivitmin.blogg.se
Postat av: Pia

Mne shit så söta skor!:)

2008-05-12 @ 16:10:25
URL: http://piasandberg.blogg.se/
Postat av: Amanda

Gu så söta skor!
Jag har ett jätte bra tips på hur man går ner i vikt samtidigt som man inte måste sluta äta det som är gott. Ett jätte bra alternativ till pasta, potais och ris är bulgur. Själv äter äter jag Duve´s original bulgur som går att köpa på bla. konsum. Ett annat jätte bra och gott tips är att äta keso med purjolök i. Det passar till det mesta, biffar och en göd kött bit. :) Jag har bytt ut pasta, ris och potatis mot detta och det funkar för mig :) Jag har även börjat äta mycket linser och gjorde idag en krovgryta och böt ut potatis mot röda linser. Sen vad gäller godis har jag börjat äta mycket frukt och nötter istället :) Mums, vad det kan vara gott att äta nyttigt. Jag har en massa goda recept om du vill ha!

2008-05-12 @ 21:30:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0