The real group

Min ingifta moster frågade om jag ville följa med och se "The real group" och inte tackar man nej till ett sådant erbjudande. De var kalasbra och man fick tillochmed rysningar i kroppen. Är en grupp som sjunger och är sina egna instrument.

The Real Group

Peter har varit hemma med Tilde under tiden. Samtidigt har han fixat med tvätten. Han är allt bra bäst min karl. Är inte det lättaste med gumman. Hon har fått en vilja av sten de senaste dagarna och skriker så fort hon inte får som hon vill. Jag och Peter skrattar mest åt hur söt hon är. Peter påstår att hon är lik mig i humöret. Men sånt ärver man väl inte? Hon kan ju inte redan ha hunnit registrera hur ofta jag vill ha min vilja igenom?

image168


I gåstolen är hon snabbare än snabbast. Hon viner iväg på direkten hon får chansen. Hon lyckas alltid dra sig mot gardinen och hugger tag. Är det inte gardinen så är det tvättkorgen eller överkastet. Hon vet vad hon vill helt enkelt.

image167


Med vikten går det strålande. Jag har gått ner 2,2 kg på 1vecka. Då äter jag mina 1300 kalorier och mår som en pärla. En pärla som är sugen på allt. Är inte speciellt svårt då jag märker resultat men snart kommer det att kana ut och inte märkas lika mycket. Men jag får kämpa på. I centimeter på midjan så har 4cm försvunnit. I lördags skulle vi grilla och äta hamburgare. Var tvungen att stå över lunchen och mellanmålet för att ha "råd" med kalorier till det.

Vädret suger verkligen. Finns inget tråkigare när man inte kan promenera. Har ändå lyckats promenera en sväng med Tilde både fredag och lördag. Peter har ju så ont i höften så han har inte varit så sugen. Vi gick till lerbäcken och sen vidare till hertsön.

Nu ska jag äta ett äpple och njuta av tiden som är kvar av kvällen.

Kommentarer
Postat av: Cecilia

2,2 kilo på en vecka är ju jätte mycket! bra kämpat!

2008-05-18 @ 22:20:18
URL: http://flickanbakomkaoset.blogg.se
Postat av: madde

Wow vad duktig du är =) Hejja Hejja!

2008-05-19 @ 09:17:21
URL: http://tildesmamma.webblogg.se
Postat av: helena

åh du är så duktig! jag åt godis både fredag och lördag och kaloribombskaka igår och ska på kalas idag (dvs FIKA). ja, som sagt, du går nog ner dina kilon långt innan jag går ner mina "futtiga" 7-8 kg!
jag tror visst barn ärver egenskaper från sina föräldrar, tex humör odyl. så visst kan hon ha ärvt det från dig. hur en människa blir beror på det genetiska arvet, samt hur den uppfostras under de första åren. har jag för mig. melker har också ett himla humör nu!
kram!

2008-05-19 @ 12:32:17
Postat av: Catti | Bröllopsbestyr

Åh vad härligt att det går neråt på vågen!! :D Det går ju tokfort! Ett tips som jag inte vet om jag sagt förut är att dricka 3 liter vatten om dagen. Det är SUPER! :) Kram

2008-05-19 @ 15:48:17
URL: http://www.catti.se
Postat av: Elviras mamma

Shit, 2,2kg på en vecka! Du är min idol!!! Avis som attans är jag=)

Jag är så himla partysugen så jag dööör snart men vet inte riktigt vem jag ska partynappa. Funderade på om jag och Matte skulle partynappa dig och Peter?
Jag och Matte har ju inte festat tillsammans på år och dar. Okt -06 var sist.
Fast ni kanske inte vill? Jaja har ju en bröllopsfest att se fram emot om inte annat=)

2008-05-21 @ 15:44:39
Postat av: Helena

Du är toppenduktig! Själv har jag gått 7500steg på 3 (!) dagar... Vi ska ha en stegtävling på jobbet i nästa vecka, så jag har (inte) börjat öva inför det... I dag åker jag i alla fall en kort jobb-sväng till Stockholm, och i Stockholm går man ju alltid mycket. Det är bra. Problemet är att man äter så gott också. Men det kanske blir sushi. Det är ju nyttigt.
Vi ses nästa helg.
Kram, Helena

2008-05-22 @ 10:08:14
URL: http://nuharjagskrivitmin.blogg.se
Postat av: Cecilia

Jo jag hörde att du lånat ut låset :) Att du kommer ihåg koden! Kommer knappt ihåg den själv :-D

2008-05-22 @ 10:11:42
URL: http://flickanbakomkaoset.blogg.se
Postat av: Johanna

Hej! Vad du är duktig, blir så inspirerad av din målmedvetenhet! Pratade just med Fredde idag om inte vi också skulle gå med i Viktklubb. Är såå sugen =). Hoppas ni mår bra! Kram

2008-05-22 @ 18:29:16
URL: http://frufilipp.bloggproffs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0