1 vs 23

Tilde har blivit 1 år. För 15 dagar sedan. Jag däremot blev 23 igår.

Jag vet inte om jag orkar skriva om hur fort tiden har gått och alla de där mysstunder som bara har susat förbi. De flesta har ju läst om hur vi har det. Alltså helt underbart.

Till älsklingens stora dag blev det tårta, presenter och massor av släkt. Tildes min när alla sjöng var storslagen. "Vad gör de!?" minen var större än någonsin.  Jag hade bakat i 3 dagar för att bjuda på kalas som var över på runt en timme. Nästa år kan jag informera er om att fikat köps.


Blåsa ut det första ljuset


En i vanilj och en i choklad


Och en snövit


Tilde väcktes även med sång på morgonen och fick öppna sina paket av mamma och pappa.  Det var en bra dag!

Jag öppnar paket på min födelsedag

I går hade vi kalas för Melker, Tilde och Ebba ihop. Det var jätte trevligt och det aldra bästa var att se barnen leka med varandra. Tilde har alltid varit livrädd för andra barn. Speciellt Melkers glädjetjut. Men inte nu. Nu ser jag verkligen att hon har skitkul. 

Efter det första kalaset blev det ett till. För att fira att jag blev äldre. Tilde fick följa med mormor efter kalas nr 2 eftersom att jag och Peter skulle iväg på hockeyn. Hos mormor har hon också en himla massa skoj. Knappt så att hon vill följa med oss hem igen. Mormor skämmer bort henne, precis så som det ska vara när man är hon sina mor och farföräldrar.  Både jag och Peter kommer ihåg hur lyriska vi var så fort vi fick vara med våra.
 
Min födelsedagspresent av Peter var ändå den bästa. Massor av lappar som gjorde att jag fick springa på skattjakt. Och vid varje ny liten lapp en ny liten peng. Blir nya klädesplagg till min nya vikt som komma skall om cirka 3 månader. NU jäklar ska här hårdbantas!

Imorgon börjar skolan igen. Och jag ska ta tag i C-uppsatsen. Det här kan bli skoj. En stor omvändning från att sitta och sjunga på engelskan till att skriva ett stort och seriöst jobb.

Kommentarer
Postat av: Elviras mamma

Grattis Erica i efterskott!



Tildes tårtor var verkligen jättefina. Det gjorde du bra!



Lycka till med viktminskningen. Kommer säkert gå finfint.

2009-01-19 @ 10:32:30
Postat av: helena

vad söt tilde är på morgonen! :)

vad ska du skriva om i c-uppsatsen?

kram, tack för senast :)

2009-01-19 @ 12:40:39
URL: http://melker080101.bilddagboken.se/
Postat av: Wifie

Grattis i efterskott till er båda! Men du, har du gjort tårtorna själv? :O Jisses så fina dem var! :)

2009-01-19 @ 14:11:12
URL: http://thewife.blogg.se/
Postat av: Sandra

Vilken sötnos! ja snart får vi ta och styra upp något en kväll framöver, hade varit skitskoj!! Kram

2009-01-19 @ 19:41:16
URL: http://sandraebba.blogg.se/
Postat av: Johanna

Hej hej! Och grattis i efterskott, vad kul att mössan passade, hon är verkligen en klippa vår farmor, Vera får så mycket stickat att hon snart kommer totalvägra att använda något =). Hoppas allt är bra med er! Kram

2009-01-19 @ 19:53:12
URL: http://frufilipp.blogg.se/
Postat av: Wifie

Nej det här uppdagades då en person som inte fått lösenordet helt plötsligt kommenterade på min blogg.. Mycket intelligent.

2009-01-20 @ 14:44:06
URL: http://thewife.blogg.se/
Postat av: Fia

Njä det kanske inte gör så jätte stor skillnad men dom jag pratat med har spruckit betydligt mer än de som fött mindre barn.Och det är just det med att spricka som jag inte ser så mycket framemot..oavsett så tror jag det är bäst om man kan förbereda sig så mycket som möjligt.

2009-01-26 @ 13:58:50
Postat av: sanna

nej, det där med en student vill jag inte ha, jag är ju nog nojig som det är. det ska stå högst upp på brevet (fan vilken bitch man är!) :) låter bra att du var själv så lite, det vill inte jag heller vara! är egentligen också öppen för det mesta, förutom kanske kvaddlarna dom verkar ju helsjuka.



jag har också hört mycket bra om sunderbyns barnmorskor, hoppas dom är toppen med mig också, lilla hisptanten :)

2009-01-26 @ 22:11:30
URL: http://sannasannasanna.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vill tipsa dig om den nya gratis supersidan FREESTREET helt ny jättelätt att värva.



Du får presentkort från NELLY eller et SUPERPRESENTKORT där du själv kan välja butik.



Ta chansen helt gratis och jättelätt



http://www.freestreet.se/?r=135

2009-01-26 @ 22:53:54
Postat av: Wifie

Då var vi precis lika länge på BB och 56:an. :) Vi har libero-blöjorna, gillar dom bäst. :)

2009-01-29 @ 16:56:55
URL: http://thewife.blogg.se/
Postat av: Marie

Men gud vilka underbara tårtor, har aldrig sett nå liknande! :) Grattis i efterskott till både dig och tösen. :D

2009-01-29 @ 17:34:00
URL: http://rudies.blogg.se/
Postat av: Anonym

jo, det förstås, det är väl olika det där. men jag har faktiskt köpt några snarlika, fast utan lundmyr på, hoppas dom funkar på lillongens fossingar då :)

2009-01-29 @ 20:02:07
Postat av: Jenny och Loke

Tack:) men du ska väl inte säga så mycket, ni har ju fått de hur fint som helst hemma hos er! :D

Jo de är verkligen något jag måste börja tänka på, leva i nuet och uppskatta allt!:)

2009-01-30 @ 13:47:19
URL: http://freewebs.com/dollyochganget
Postat av: Wifie

Nej tyvärr har inte min kropp glömt hur det var ännu. Kommer nog ta ganska länge. Blev en sådan traumatisk upplevelse och jag har mycket att jobba med. Både ang. förlossningen och att bli "mamma". Ännu har det inte varit några ljusa stunder om man säger så.

2009-01-31 @ 10:07:13
URL: http://thewife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0