Vi lever

Varför det inte blir så mycket uppdateringar är väl antagligen för att det verkligen inte finns någon tid till det.  Och för att jag gärna vill bjuda på bilder men är alldeles för lat.

Peter har börjat jobba och Tilde har börjat förskola. Eller som vi säger; DAGIS. Förskola blir ett alldeles för jobbigt namn att komma ihåg för Tilde. Jag får helt enkelt hålla mig till förskola för att inte "trycka ner" personalen. Är alldeles förståligt med tanke på utbildningen de går igenom.

På tal om utbildning. Så går min käpprätt åt helvete. Jag är i mitten av examensarbetet och till höstterminen skulle jag börja med matematiken. Sen skulle jag vara klar. Men pågrund av denna ekonomikris så har LuleåTekniska Universitet dragit ner på kurser och matematiken har därmed eliminerats.

Det ska inte vara många som drabbas men självklart har jag kommit i kläm. Utan matematik bilr det ingen examen. Och nu undrar ni säkert precis som jag, Hur ska du göra nu?

Har ingen aning! Jag är totalt förvirrad, prescis som min studievägledare som ringer runt till Sveriges alla universitet och högskolor för att försöka lösa detta. Men än så länge har vi inget svar på situationen. Det känns hopplöst!

Nåväl. Dagis eller förskola.Kalla det vad ni vill. Tilde trivs jätte bra och det känns skönt. Det enda som kan vara lite tungt är att lämna henne på morgonen eftersom att hon gärna vill att mamma ska stanna kvar med henne. Men nog uppskattas tiden med familjen mycket mer nu än förr. Vi tar alltid saker förgivet. Det borde man aldrig göra. Ser att dagis har gjort mycket för hennes utveckling. Hennes förståelse är enorm. Och hennes tålamod har blivit större. För nu har hon faktiskt fått prova på att vänta på sin tur. Jag ser bara plus och förstår mig inte på de som inte vill ha sina barn på dagis.

Har gått och blivit pensionär också. Har inte varit en endaste kväll efter 22 på flera veckor. Med undantaget för i kväll då. Tilde har börjat sova i sitt eget rum. Saknar henne bredvid mig på nätterna. Men hon kommer över ibland. Så det är trevligt. Nä usch, nu får det räcka. Ska inte tråka ut er totalt. Eller det kanske jag redan har lyckats med?

Kommentarer
Postat av: Sandra

Nej nej, mig har du då inte tråkat ut iallafall hehe. Roligt med en uppdatering!

2009-03-25 @ 22:36:42
URL: http://cinderellas.blogg.se/
Postat av: Sandra

nähä det är roligt när man hör av er=) men usch vad jobbigt med matten, hoppas verkligen det löser sig!! Vad skönt att Tilde trivs på dagis! Kram från oss

2009-03-25 @ 22:38:16
URL: http://sandraebba.blogg.se/
Postat av: Sanna

Det är alltid svinkul när du uppdaterar! Loves it=)

Störigt med matten. Jag hoppas verkligen att dom styr upp nåt alternativ till dej snart.

Bra att Tilde trivs på dagis också! Kan tänka mej att det är sånt man tänker på en del innan hon började.

Ha det bäst! pusspuss

2009-03-26 @ 00:15:59
Postat av: Wifie

Men vad knäppt! :O Hoppas verkligen det löser sig för dig.. Det är ju inte ditt fel att LTU har för lite pengar liksom! :O Kul med dagis också (jag säger också dagis..) Längtar egentligen inte tills A ska börja men jag vet ju också att det är jättebra för dem att gå det just för utvecklingens skull. :)

2009-03-26 @ 10:29:13
URL: http://thewife.blogg.se/
Postat av: helena

kul med en uppdatering :)

många barn tar ett stort utvecklingssprång när de börjar dagis. ser fram emot att melker ska lära sig vänta på sin tur ;) hehe.



vad dumt med matteutbildningen. det går inte att läsa på distans?



kram

2009-03-26 @ 10:34:06
Postat av: Elin

vilket dagis har ni henne på?

2009-03-26 @ 15:29:45
URL: http://elinruisniemi.blogg.se/
Postat av: Linn

Hej! Jag blir lite nyfiken på varför du tänker att dagis skulle vara svårare att säga än förskola. Barnen lär ju sig de ord som vi använder. Tänk t ex på hur många barn som kan namn på dinosaurier som kanske kan upplevas svåra. Det är fler bokstäver i förskola än dagis, men annars kan jag liksom inte se varför man inte kan säga förskola åt barn?

Dagis står för något helt annat än förskola. Tycker att det är fint gjort av dig att säga förskola när du pratar med pedagogerna :-). Men - förskolans status behöver höjas och därför skadar det inte att använda rätt begrepp i alla sammanhang. /Linn som förhoppningsvis blir klar med lärare för förskola och förskoleklass om någon vecka (JO! - vi utbildas till lärare - men det betyder inte att det är någon liten skola vi ska bedriva. Snarare en pedagogisk verksamhet som ska gynna era barn!)















2009-03-26 @ 20:37:10
Postat av: jenny

tackar så mycket :)

var ni in med henne då eller vad??... för linnea äter inte och jag blir så orolig för henne.. visst lite äter hon men ändå :(

2009-03-26 @ 22:07:00
URL: http://lilllarsson.blogg.se/
Postat av: Wifie

Han tackar för den komplimangen. :D Mössan är från Lindex! :) Den är jättefin tycker jag, så det är bara att åka och handla nu då. ;)

2009-03-30 @ 22:02:09
URL: http://thewife.blogg.se/
Postat av: Wifie

Äsch då, vad typiskt! ;) Jag vet ändå många som haft 74 länge till sina barn och jag bara MÅSTE ha fina kläder till sommaren (då han förmodligen har 74). Så det får fasiken kosta vad det kosta vill. ;) Nä, men några fina plagg i 74 ska han få! :) Jo, så skönt att man är back in shape. Haha, kanske inte riktigt men. ;) På god väg!

2009-04-01 @ 21:43:03
URL: http://thewife.blogg.se/
Postat av: malin

kikar in lite=) söt tjej

2009-04-02 @ 22:25:58
URL: http://zazzy84.blogg.se/
Postat av: mallan

Vad roligt att du fortfarande är inne och kikar :) Hoppas allt är bra med dig.. trist att höra om matten! Det får de ju fixa på något sätt.. Ta hand om dig och familjen! Kram

2009-04-03 @ 22:54:00
Postat av: Sandra

ja ni får ringa carola, hon bor ju på porsön också=) det är ju billigt, sen tycker jag att det är bra när man får alla bilderna på en skiva så kan man göra vad man vill med dom, blir billigare att ge kort till släkten då också!

2009-04-07 @ 15:05:34
URL: http://sandraebba.blogg.se/
Postat av: sanna

haha, nej, dom vågade väl inte ;) det gick ju bra, jag trodde jag skulle dö först. jag tycker sånt där är svinjobbigt!

2009-04-08 @ 21:42:50
URL: http://sannasannasanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0