Shoppingbegär

Ett shoppingbegär större än någonsin med pengar mindre än någonsin. En helt oslagbar kombination. Tack mormor för kläderna idag. Det är så roligt att handla åt lilla damen eftersom att hon är otroligt vacker i allt.






Massor av nya sommarkläder som passar både till vardag och fest


Junimånad blir lite tight eftersom inget studiemedel kommer och lönen från sommarjobbet är eftersläpande. Men jag jobbar extra nu i maj, har sålt min rosa dator och får tillbaka på skatten. Men det mesta av skatten ska in på sparkontot eftersom det sakta men säkert har tagits pengar varje månad.


Det mest underbara är att examensarbetet är inskickat och färdigt. Ikväll fick vi svar av handledaren och arbetet var ok. Han skrev till och med "Bra jobbat!" och det känns fantastiskt. Det enda som behövdes ändras var lite på utseendet. Men det är snabbt fixat på fredag morgon.


Tilde har fått ett lekhus och rutschkana som nu finns ute på vår "gård". Eller det ser faktiskt mer ut som en gård nu när det är krattat, gräset handklippt med sax (!) och gungan och utemöblerna är framtagna.


Tittut mamma


Det är så roligt


Mamma ryms också, pappa bara fotar och fotar


Och att gunga! Nu vill jag aldrig gå in när vi kommer hem från dagis.



Ipred lagen är däremot inte en favorit. Inget nerladdande vilket betyder att tv tittande numer är schema lagt. Söndagar - gossip girl, tisdagar - desperate housewives och Christine, onsdagar - greys anatomy. Det är jobbigt att ha tider att passa när det är mycket som behövs göra förutom att se på tv.

Vikten har väl börjat stiga uppåt eftersom jag har varit sjuk i över en månad vilket har gjort att träningen har blivit lidande. Men nu känner jag mig äntligen ok, så iallfall på måndag ska jag sätta igång igen.


Jag och mamma somnade i soffan när vi var sjuka.


Jag kan snyta mig själv!



Nu till en rolig sak! Vann en tävling hos engla. Ett valfritt plagg från melba med motiveringen att jag hade kommit tillbaka till min ursprungsvikt. Tog en jättefin tunika som antagligen passar när träningen kommer igång igen.

Jag har fått en egen dammsugare, det blir mycket roligare när mamma och pappa städar.


Nä nu måste jag återgå till tvn.


Kommentarer
Postat av: Sandra

vi är lika snabba på att uppdatera;) fast du har ju massa bilder så det är ju 1000 ggr roligare!! Gud vad mkt kläder Tilde fått!=) Ebba har också den paljettröjan med katten på=) Haha det ska ju vara någon fördel med att dom är sjuka, Ebba lärde sig också att torka näsan förra gången hon var förkyld;)

2009-05-12 @ 22:37:40
URL: http://sandraebba.blogg.se/
Postat av: Jaana

Vad fint och färgglatt ni måste ha på gården! Jag sitter med exjobbet nu och tycker det är jobbigt att läsa om din inlämnig,heeh, har tre sidor text men känner också framtidstro och lite pluggnista för första gången på tre terminer. Typiskt att den kommer tre arbetsdagar innan inlämning. Vi kanske kan ta de där benböjen och saft på din gård i slutet av nästa vecka? var så kul att se er sist. Ha det gött/ Jaana

2009-05-12 @ 23:29:30
Postat av: Sanna

Oh vad kul det alltid är när du uppdaterar! Och speciellt när du bjuder på så mkt fina bilder:)



Jag höll också på att få ett spel i början med ipred, men nu har jag hittat räddningen! www.videostic.com

Som youtube fast med nya avsnitt på alla serier och massa filmer!



Puss och hälsa familjen!

2009-05-13 @ 00:11:27
Postat av: Mamma

Du är bara bäst!

2009-05-13 @ 09:16:12
Postat av: Wifie

hihi vilken söt dammsugare! :D Och wow vad mycket kläder! Men det går ju åt.. Tänk om man vann lite pengar så man kunde shoppa allt fint som finns till dessa små människor. ojoj! :)

2009-05-13 @ 09:34:20
URL: http://thewife.blogg.se/
Postat av: Fru Evelina

vilka härliga bilder! familjeliv :-)



vad kul att du har positivt att säga om teutonia fun! men det är väl ingen större skillnad på mjuk och hårdlift när det gäller att transportera barnet i? Båda ligger ju på sittdelen.



2009-05-13 @ 17:48:38
URL: http://evelinas.blogg.se/
Postat av: helena

åh, äntligen uppdatering! ;) vad roligt med alla bilder! och vilken LYX att få en massa barnkläder från mormor!

vilket roligt hus tilde har fått också, jag och melker måste komma och hälsa på någon dag! kan ta cykeln, vi bor ju galet nära egentligen!

2009-05-13 @ 20:00:23
Postat av: Erica

helena: ja det tycker jag verkligen att ni ska göra!

2009-05-13 @ 20:51:29
URL: http://humilis.blogg.se/
Postat av: Fru Evelina

du kanske tänker på liggdel? för hårdliften är ju som mjukliften bara till att lyfta upp, bara att den är mer stabilare runt om än en mjuklift =)

2009-05-13 @ 21:05:54
URL: http://evelinas.blogg.se/
Postat av: Elviras mamma

Åh grattis till vikten! Jag längtar som fan tills jag får börja "banta" bort all skit. Igen. När andra och sista ungen är klar med min kropp så är det hårda bananer.



Ni fick plats med mycket på er lilla tomt:) Kul för Tilde!

2009-05-14 @ 09:47:18
Postat av: jenny

tacka så mycket :)



hur är det med er då??

2009-05-17 @ 22:50:17
URL: http://lilllarsson.blogg.se/
Postat av: Wifie

H&M! :) 198 pix. :)

2009-05-19 @ 22:19:17
URL: http://thewife.blogg.se/
Postat av: Sandra

Jag tror jag har testat varenda skavsårsplåster som finns, inget hjälper. Mina fötter måste alltid vänja sig i början av sommaren innan jag kan ha sommarskor, tills dess får jag stå ut hehe.



Hon går på Årans förskola på Edeforsgatan. Men till hösten börjar hon på Hertsön på Dungens förskola. Det är så långt för T nu och nästan ltie för långt för mig också. Dungen är närmare, liker nästan exakt mitt emellan mig och T, så det blir bra.

2009-05-20 @ 10:02:51
URL: http://cinderellas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0