Tilde den underbare

Jag har under denna tid med Tilde aldrig njutit så mycket utav att få vara med henne. Det finns ingen mer underbar människa. Trots att hon är så liten så får jag så mycket i utbyte utav henne. Hon är smart för att inte ens vara 1,5 år. Nu mera ska damen själv bestämma vad hon ska klä sig i och vad jag ska klä mig i. Vi har så roligt ihop.

Jag tror att eftersom jag var tvungen att börja jobba så tidigt så blev jag deprimerad och fick eller tog aldrig chansen till att njuta av henne. Det mesta var tungt. Äntligen har jag kommit tillbaka och insett att allt gör att göra med Tilde. Hon hjälper till att laga mat, städa, tvätta och att leka tillsammans är också kul. Allt kom tillbaka när vi tog tag i nattätningen och jag insåg att allt inte behöver göras jobbigt.

Dessutom så märker hon säkert att jag mår bättre med oss. För en mysugare Tilde har jag aldrig skådat. Det är bara massor av mys, kramar och pussar hela dagarna. Som tidigare nämnts, mår jag bra så mår Tilde bra.


Varje gång jag ser en sandlåda så ropar jag "kaka" För det är så roligt när mamma gör sandkakor med mig!


Ikväll skavi ha en mammadottermys kväll och bara njuta av varandra medan pappa är ute på afterwork. Eller jag har passat på att bjuda bort oss på middag hos mamma. Det är skönt och gott.

Jag och Jenny har suttit den här veckan och förberett oss inför opponeringen på måndag. Det känns jobbigt att behöva berätta vad vi anser som fel i andras arbeten. Vi har fått ihop 9 dataskrivna a4 sidor på vad vi tycker att de kan förbättra/förändra. Kul för de. Hoppas bara att vårt arbete har varit bättre och att de inte hittar så mycket som vi behöver ändra på.

Nu ska jag sätta igång och försöka träna på att säga allt som ska tas upp på opponeringen snällt. Men jag ska nog börja måndagen med att berätta för de vi ska opponera på att jag är en hetlevrad människa och att jag absolut inte menar att låta arg eller irriterad utan att jag bara brinner för det jag gör. Nåja, det blir nog säker bra. Sen ska vi se 3 andra opponeringar förutom vår egna. Blir att titta in på Jaana och Malins. Ska bli så skoj! Vi syns på tisdag tjejor!

Kommentarer
Postat av: Elviras mamma

Men kära nån. Har du varit deprimerad?!

Skönt iaf att du hittat tillbaka och är nöjd igen.



Elvira har inte börjat bestämma vad hon ska ha på sig. Fast vissa plagg märker jag att hon tycker mycket om. Som morgonrocken. Hon skiner alltid upp som en sol när vi ska ta på den.

2009-05-29 @ 12:32:50
Postat av: Madde

Förstår att det kändes jobbigt att börja jobba igen efter mammaledigheten. Men skönt att det känns bättre nu! :)

Ni verkar ska få en mysig kväll ikväll. Kram

2009-05-29 @ 12:40:45
URL: http://tildesmamma.webblogg.se/
Postat av: Wifie

Vad tråkigt att du var tvungen börja jobba så snabbt. Förstår att det var tungt! Jag hade inte pallat att börja jobba nu, hujeda mig. Ska vara hemma tills han är 1 år och 8 månader typ! Fast jag kanske jobbar lite då & då ändå, eller så börjar jag tidigare. Det vet jag ju inte riktigt ännu, hur det känns sedan. :) Huvudsaken att du mår bra NU! Och att ni har roligt tillsammans. :) Hon verkar vara en härlig tjej!

2009-05-29 @ 13:02:48
URL: http://thewife.blogg.se/
Postat av: Malin & MIlla

Jag kommer och kikar på erat arbete imorgon! Börjar bli nervös! Är också skitnervös hur mycket kritik jag kommer få. Känns jobbigare att sitta där ensam och måste ta det =/

Det blev jobbigt strul så jag ska inte opponera på Jaanas arbete, utan ska opponera på en annan tjejs arbete på onsdag kl 08.15. Vet inte om Jaana fick gå upp med sitt arbete =/ Känner du henne?

2009-05-31 @ 18:39:56
Postat av: helena

vad tråkigt att höra att du varit lite deppig, men SÅ kul att höra att du är glad nu! :D det är så underbart att ha barn! jag älskar verkligen melker mer än allt annat! :) en sån liten solstråle (trots att han är rätt bestämd och kan sätta sig på tvären också förståss!).



vi hade också massor med synpunkter på arbetet vi skulle opponera på! hoppas allt går/gått bra! kram!

2009-06-02 @ 13:34:23
Postat av: Sassa (haha)

Hej!

I och med att mössorna ej var bekräftade, så blir det tyvärr ingenting. Vi ber så hemskt mkt om ursäkt. Hade inte räknat med att få ett heltidsjobb jag ej sökt (vilket jag dock är jätteglad för)! Därav finns det ingen tid över till det, tyvärr!! Kul att du visade intresse!

2009-06-04 @ 19:45:09
URL: http://fabulousprincess.blogg.se/
Postat av: Sar&Emma

Hej!

I och med att mössorna ej var bekräftade, så blir det tyvärr ingenting. Vi ber så hemskt mkt om ursäkt. Hade inte räknat med att få ett heltidsjobb jag ej sökt (vilket jag dock är jätteglad för)! Därav finns det ingen tid över till det, tyvärr!! Kul att du visade intresse!

2009-06-04 @ 19:45:22
URL: http://amigocollection.blogg.se/
Postat av: sanna

tycker du? vad löjligt glad man blir över sådana kommentarer! själv tycker jag det är roligt att man ser att det finns något som visar att han faktiskt är liiiite min också, tidigare var han en exakt kopia av j! :)

2009-06-06 @ 18:32:42
URL: http://sannasannasanna.blogg.se/
Postat av: Malin

Hej hopp! Ja tror de va Morebo de hette. Det svarta är utbytbart, man kan sätta in precis vad man vill bakom "glas/plast" skivan. Tapet, tyg, foton, osv.. Kostade ca 400 kr/dörr.. Men vi behöll de svarta som var original. =)

2009-06-07 @ 20:42:36
URL: http://mammakarlsson.blogg.se/
Postat av: Malin

Vavavava??? Vad har ja nu skivit.. Jo dörrarna är från Ikea å plastet ingår.. Priset 400 kr/ dörr är inklusive allt.. Men plasten är inte svart, den är genomskinlig, de svarta är bara papper..

2009-06-09 @ 21:09:04
URL: http://mammakarlsson.blogg.se/
Postat av: Fia

Jo jag tror jag har läst den..känner igen den iaf..

2009-06-10 @ 22:22:30
Postat av: Pia - MejasMamma

Tack detsamma!:)

2009-06-12 @ 20:01:47
URL: http://piasandberg.blogg.se/
Postat av: Wifie

Jaa, det är såklart för & nackdelar med gåstolen.. Men men, jag har den ju inte för att jag vill att han ska börja gå varken tidigare eller senare så jag hoppas den inte har någon inverkan alls! :)

2009-06-12 @ 20:44:29
URL: http://thewife.blogg.se/
Postat av: Leonard

Hej! Fin blogg du har! :)



Ska vi följa varandras bloggar via Bloglovin?



Trevlig kväll!



Leonard

2009-06-14 @ 17:00:50
URL: http://trierer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0