Det var en mardröm

Jag hade tvillingar i magen. Vilket besvär allting helt plötsligt blev. Hela nattens sömn var förstörd.
Jag hoppas på att det inte är tvillingar i verkligheten. Vad gör vi då??

Nu har jag pluggat hela dagen. Jag ska diska bort allt jag har dragit fram och sen ska jag gå och fortsätta att plugga. Jag har inte så mycket kvar nu egentligen.

Jag känner av bebisen (eller är det bebisarna?) i magen. Det känns lite läskigt, att jag ska ha ett till barn, att vi ska ha ett till barn. Undra hur Tilde kommer att reagera när vi berättar för henne?

Jag har gått upp 2 kilo på 17 veckor. Det är bra. Peter har gått upp 2,5. Det är inte bra. (TJOCKIS)
Jag har foglossning, men mest ont har jag i längst ner i ryggen. Annars känner jag mig relativt pigg. Jag tränar två gånger i veckan och ska hålla det till förlossningsdagen.  Jag SKA INTE gå upp 30 kg den här gången!


Kommentarer
Postat av: Malin

Haha, jag sa också att jag inte skulle gå upp 100 kg denna gången, de sket sig om vi säger så! ;)

2009-11-18 @ 14:27:00
URL: http://mammakarlsson.blogg.se/
Postat av: Marie

Åh fan! Jag trodde du faktiskt var med tvillingar när jag började läsa, haha. :D



Dumma foglossning! Hoppas det inte blir mycket värre. :S



Vincent han bara skrattar när jag säger att det är en bebis i magen, men han vet ju knappt vart lampan är så.. Han gillar då min navel som börjat puta ut. Kanske jag kan säga sen till honom att det var naveln som blev bebisen. ;D

2009-11-18 @ 18:38:36
URL: http://rudies.blogg.se/
Postat av: Åsa

Kul med "tvillingar"! Vi väntar med spänning jag och Melvin ;-)

2009-11-18 @ 18:54:08
URL: http://wozaaah.blogspot.com
Postat av: Marie

Haha, de fick han när han fyllde år. Oturligt nog har han slarvat bort trumpinnarna. JÄTTESYND, verkligen! ;) Nä, men de låter faktiskt inte så hemskt som man kan tro. :)

2009-11-18 @ 19:33:29
URL: http://rudies.blogg.se/
Postat av: Sofia

Jag körde på att jag skulle fortsätta träna EN gång i veckan... och det sket sig ungefär halvvägs;)



Men lycka till, 2kg på 17 veckor är ju nästan ingenting. Jag hade gått upp 4kg på inskriviningen haha!



Foglossning är ett riktigt elakt påfund. Hoppas det blir bättre!:)

2009-11-18 @ 19:35:55
URL: http://thedream.blogg.se/
Postat av: Elviras och Valentinas mamma

2kg är ju superduper! Vad duktig du är!

2009-11-18 @ 20:22:45
Postat av: Wifie

Jag tänker inte heller gå upp 30 kg nästa gång.I refuse! Men får jag lika hemsk foglossning som förra gången kommer jag ju ändå inte kunna röra mig en meter och då går det ju ganska fort åt tjotta!



Haha var du trött när du inte sett att hon tagit tomteluvan? ;)

2009-11-19 @ 07:36:24
URL: http://thewife.blogg.se/
Postat av: sanna

vad duktigt med bara två kilo! då kommer det säkert gå alla tiders, speciellt om du tränar två gånger i veckan, det var jag alldels för lat, illamående och foglossnad för ;) fast mest lat tror jag ;)



tänkte precis fråga hur det kändes tat vara gravid igen, mest psykiskt alltså. alla pratar ju om förtida tvåbarnschocken, att man får panik när man tänekr på att man ska ta hand om tvp, coh att man undrar hur man ska räcka till. tycker du det har varit så? :)

2009-11-19 @ 11:17:55
URL: http://sannasannasanna.blogg.se/
Postat av: Sofia från lua

Åh vad mysigt att känna av bebis(arna?). Min sparkar och bökar massor under dagarna, blir så glad av känslan. Vad skönt att inte gått upp så mkt i vikt! Jag var också orolig över att jag hade tvillingar i magen eftersom magen började puta så tidigt och folk kommenterade med att den var så stor. Är själv tvilling och vi har tvillingar i släkten på min sida men på ultrat visade sig en liten älskling. :) En bra början, hade lite småpanik när jag tänkte på två små bebisar på en gång. Men är det så att ni har två så kommer ni ju klara det fint ändå. Fast det blir ju mer jobb förstås. ;) Hoppas du mår bra annars! Kom ihåg att uppdatera när du varit på ultra.

2009-11-19 @ 16:42:48
Postat av: Johanna

Hej hej! Vad kul att höra att du/ni mår bra! Tilde kommer säkert att bli jätteglad över ett syskon, Vera har också beställt en lillebror i juklapp, vet bara inte riktigt hur vi ska fixa det, finns det månne på Barnens Hus i Luleå ? =) ha det så bra och kramar till er allihop!

2009-11-22 @ 09:19:34
URL: http://frufilipp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0