En för helgen

Har jag glömt att berätta om Tildes upplevelse av första snön? Hon kommer tydligen inte ihåg snön förra året. För nu var den "läckig!" Det var läskigt när den kom på overallen, det var läskigt när den var kall, och det var läskigt att mamma satt i den. Lite tårar i början men sen när hon insåg att det gick att göra kaka och bollar så blev hon glad. Vi slog på stort och gjorde massvis med bollar och firade med att tända ljus.


Så här gör man snölykta



Titta vad jag kan mamma! Så här gör man snöänglar.

Har jag glömt att berätta vi bakade lussekatter för en månad sedan? Tildes första bakning och det var gott och roligt. Så nu äter vi bulla med "jussin" i.


Så här gör man bulldeg!



Så här rullar man degen!

Vi har så underbart roligt. Tildes jitaperiod har svalnat lite men det är fortfarande en favorit att sitta med mamma eller pappa och rita i en målarbok.


Så här har vi roligt!


Så här jitar vi!

Fast nog är man pappas flicka och älskar att skruva i bilar eller spela GituarHero.


Så här spelar man!



Allt som pappa gör vill ju självklart jag också göra. Så här skurar vi!

Är det något mer jag har glömt att berätta?

Kommentarer
Postat av: Fanny

va fina ni är :) hoppas ni mår gott.. fast det ser ni ut att göra ;) KRAM!

2009-11-20 @ 21:30:51
Postat av: Malin

Kul med bilder. Ni är så söta alla tre! =)

2009-11-20 @ 21:33:37
URL: http://mammakarlsson.blogg.se/
Postat av: Elviras & Valentinas mamma

Testing testing! Internetar från min nya phone... iPhone. Vad duktig Tilde är som bakar. Vi bakade pepparkakor förra veckan. Eller vi och vi. Jag bakade och Elvira åt deg.

2009-11-20 @ 22:15:47
Postat av: helena

vad roligt med så många bilder! :)

2009-11-21 @ 19:35:22
Postat av: Wifie

tror du det? Alltså, jag känner ju att det är rätt långt borta till att byta till vanlig säng. Enda skälet till att han faktiskt somnar om kvällarna är ju att han inte kommer sig därifrån, ifrån sängen alltså haha. Han är ju ändå bara 10 månader i skallen även om han är mer som 1,5 i rörlighet! så jag tror ju vi kommer ha själsängen ett bra tag till.. Men sedan visslar det ju alltid bara till och så måste man byta.. Det är ju så oförutsägbart det här med barn. :P När bytte ni säng?

2009-11-23 @ 16:06:29
URL: http://thewife.blogg.se/
Postat av: Wifie

Men ramlade hon inte ur sängen då? Eller bara klev upp och sprang iväg när hon skulle sova? Jag är helt säker på att Alfon aldrig skulle ligga kvar i en säng han KUNDE rymma ifrån. ;) Inte än iallafall. Och om vi byter säng vid 1,5 år eller senare så behöver jag ett nytt spjälskydd tills dess hihi. :D

2009-11-24 @ 07:56:17
URL: http://thewife.blogg.se/
Postat av: Wifie

Hon ville ha sin mamma eller pappa bredvid sig kanske! :) Jo, jag såg att det gick att ta bort ena sidan på vår spjälsäng så det var ju toppen! :) Alfon är ju så lite än så han förstår ju inte om jag säger åt honom "ligg här nu, vi ska sova", "du får inte stiga upp" eller liknande. Det är ju det som är problemet när dom börjar gå såhär tidigt. I huvudet är dom ju INTE lika med! :D

2009-11-25 @ 07:20:10
URL: http://thewife.blogg.se/
Postat av: Elin

Idag när jag lämnade Felicia kom det en sopbil utanför dagis. Tilde fick frispel och började jaga den längs gården och skrek laaaaaastbiiil :D Skrattade så jag grät :P Synd bara att jag var själv ute med hon å Felicia så hade som ingen å skratta med :)

2009-11-27 @ 11:28:39
Postat av: Erica

Elin: HAHA. vad hon verkar gilla dig. hörde att hon hade varit i extas när ni lekte så att hon kissade ner sig också. liten sötis!

2009-11-27 @ 12:55:08
URL: http://humilis.blogg.se/
Postat av: Fia

Nä ingen av oss kan sova med liam bredvid sig,inte heller han..En resesäng är ju som en vanlig säng så nog kommer den användas..kostar ju inte så mycket heller..

2009-12-01 @ 10:57:27
Postat av: sanna

jo, jag får nog kanske göra det. kanske byter ut morgongröten mot havreyoghurt eller annat, känns så tidigt att ge typ köttfärs elva? åååh, det är så svårt, det var väldigt smidigt att amma heltid känner man ju nu :)

2009-12-02 @ 07:59:55
URL: http://sannasannasanna.blogg.se/
Postat av: Jaana

du uppdaterar så sällan erica roos! har du nått bättre för dig?! jag har en ny blogg (igen). länkar här så kan vi kanske vara bloggkompisar? hoppas du inte arbetar ihjäl dig. imorgon har jag ej meriterande jobb på örnen från 07. opeppat värre.

2009-12-02 @ 22:27:06
URL: http://akademiskpoang.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0