Trött

Det är sjukligt hur trött jag kan vara. Jag har sovit 9 timmar i natt med bara ett snabbt uppvaknande av rop på mamma. Igår morse låg hela familjen i sängen tills klockan blev över nio + att jag sov middag. Nu är klockan halv 12 och jag kan knappt hålla ögonen öppna.

Har räknat matte i 2 timmar men mer än så går tamefasiken inte. Alla nummer far i hop och bildar mer ett krylliskt alfabet än någon som helst förståelse. Jag får fortsätta imorgon.


Mamma och pappa har gjort höst och tagit in min rutchkana

Tilde är på dagis. Hon gillar sitt dagis men lär sig mycket fasoner därifrån också. Eller så kanske det bara är en ålder? I helgen har Tilde lärt sig att säga "mamma nej sluta" Pappa nej, bort!" och i omvänd ordning också. Hon kastade sig ner på kvatums golv och gallskrek för att jag rörde i hennes lilla handlingsvagn. Själklart med orden "Mamma NEJ! Tuta!" som tur är så vågar jag stå på mig och skäms inte som många mammor jag har sett kan göra. Hon fick minsann ligga där och skrika och gråta tills hon insåg att det inte gav henne det minsta.

Hon är sjukligt underbar. Det kommer mer och mer ord hela tiden. Och vi har sådana konversatioiner tillsammans. JAg smälter av kärlek till min envisa dotter. Med envishet kan man komma långt! (om det nu inte handlar om att försöka övertala sin mor)


HAha! Jag gör som jag vill!

Nu ska jag och gymma! Usch så tröttsamt!


Kommentarer
Postat av: Elviras mamma

Sova är skönt. Den som ändå fick det. Fast det har blivit mycket bättre nu är vad det var förra veckan. Nu har hon slutat nattsudda.



Träna är bra. Försök så länge du kan och orkar.



Jag väntar ivrigt på mitt Zumba:) Eftersom jag är en sån som aldrig skulle ställa mig i grupp och hoppa runt (styrketr är min grej) så tycker jag att det ska bli kul att få prova på det hemma i min ensamhet i vardagsrummet. Fast något säger mig att Elvira lär ju delta.

2009-09-21 @ 13:00:28
Postat av: Sanna

Jag älskar hennes päls=)



Prata med mamma och sa att du pluggar matte. Hon sa att du jättegärna får ringa henne!



Kram Kram!

2009-09-21 @ 14:03:47
Postat av: Marie

Ja det går väl säkert över. Det har varit rätt gnälligt de senaste nätterna, men inte som igår. Vi får väl se hur det går inatt. :)



Haha, vad jag längtar till Vincent kommer i den där kasta-sig-på-golvet-och-skrika åldern, han har visat vissa tendenser på det så snart slår det väl ut på riktigt. ;D

2009-09-21 @ 15:00:01
URL: http://rudies.blogg.se/
Postat av: Jenny

Hej

Besök gärna min blogg=)

Ha en bra dag

2009-09-21 @ 15:27:25
URL: http://forsbergjenny.blogg.se/
Postat av: Jenny

Hej

Besök gärna min blogg=)

Ha en bra dag

2009-09-21 @ 15:27:25
URL: http://forsbergjenny.blogg.se/
Postat av: Anonym

Fin blogg:)

2009-09-21 @ 15:32:16
URL: http://johannazara.blogg.se/
Postat av: helena

jag skäms inte heller när melker tjorvar/trotsar sådär. han har ett himla humör, så det skulle inte gå att skämmas varje gång han ställer till med en sen. fast sist jag var på kvantum skämdes jag, för då kastade han ett mjölkpaket i golvet så det sprutade mjölk överallt! pinsamt!!

kram på dig!

2009-09-21 @ 17:41:06
Postat av: Sofia från LUA100

Hejsan! Det var ett tag sen jag kikade in här, blev en roligt överraskning! Stort grattis till liten i magen! Har själv en liten som växer i magen, gick in i v 14 i lördags. :) Det känns fortfarande ganska overkligt för mig, men helt underbart. Har också varit helt otroligt trött och sovit massor men det känns som att det börjat ge sig lite nu. Orkar vara vaken efter jobbet en stund nu också. :) All lycka till er och må så gott. Kram.

2009-09-21 @ 20:53:01
Postat av: Malin & Milla

Grattis :) Vad kul med en till liten! :)

2009-09-21 @ 21:08:52
URL: http://yeahyeahmalin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0