Beroende

Nu är det nästan jobbigt. Jag tänker blogg i bakhuvudet, hela tiden.
I duschen - "hmm, undrar om facebook har minskat bloggeriet lite? Kanske skulle skriva om det?"
Påklädning  - "hmm, undrar hur jag ska formulera mig"
Tilde lussar - "oo, det här måste jag skriva om i bloggen."
På jobbet - "Måste ta upp i bloggen om olika personligheter"

osv. osv. Lite mer utförligt än ovanstående.

Det jag funderar mest på är varför jag slutar att blogga ibland.
För det första så tycker jag inte om ordet blogg. Funderar på anteckna?Eller bara skriva?
Sen så läser jag fruktansvärt mycket bloggar. Är inte förtjust i att läsa bloggarna som skriver, "i lördags gjorde vi det, i söndags gjorde vi det, på måndagen... " Ja ni förstår. Så vill jag inte att min blogg ska se ut.
Jag är för fjantig i mycket. Kanske ni kan kalla det lite tråkigt.

När skolan började så fanns det inget bättre än nya pennor och nya block. Ansträngningen till att skriva det finaste jag kunde så länge jag bara orkade. Sen blev det mycket tråkigare när inte allt var nytt och fint längre.

Så min spekulation som jag så fint har tänkt på i flera dagar har lett till svaret. Jag vill att det ska vara bra, nytt och eget.
När det inte är det så ledsnar jag och ger upp. Sen är jag oftast för ivrig och vill berätta ALLT jag tänkt på sedan senaste uppdateringen. Det fungerar inte heller, jag menar, vad ska jag då skirva om imorgon?

Hur som. Jag börjar skriva igen. Så tackar jag alla som läser, sporrar och höjer mig när jag är låg.



Tilde valde pepparkaksgubbe! Världens finaste pepparkaka.


Robin fick vara den finaste lussebullen.


Eftersom att jag inte skrev något av det jag tänkt så visar jag iallafall bilden jag tänkte visa.


Kommentarer
Postat av: fia

Han får gå fyra dagar i veckan för att mange jobbar 5skift..sen hur vi sätter dom dagarn är upp till oss,tycker inte det är speciellt mycket tid.en dag mer än vad du tex har..

2010-12-15 @ 12:14:44
Postat av: Malin

Sötbullen!:)

Haha, det är lätt att det blir typ "jaha då var det måndag igen och idag har vi.. och hur kul är det egentligen. Jag tror jag har hamnat i tråkträsket :)

2010-12-15 @ 13:48:59
URL: http://alicesochastridsmamma.blogspot.com/
Postat av: Mormor

Så perfekt... världens bästa pepparkaka och lussebulle :)

2010-12-15 @ 21:25:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0