Hur fungerar det?

När det är mycket som fungerar, eller inte fungerar i livet så finns det så mycket annat att prioritera. Jag vet inte vad det är jag har prioriterat trots att det har fungerat och inte fungerat.

Det som fungerade jättebra var träningen.
Det som inte fungerade var hälsporren och den utslitna axeln, tiden som är alldeles för liten för Tilde, självkänslan och kroppen.

Som synes så är den icke fungerande sidan lite större för tillfället. När den sidan väger tyngre så blir mycket mer förstört.
Självkänslan är förstörd för att jag ville så mycket men inget hände, eller händer för den delen. Det går inte om jag inte slutar äta och min kropp verkar tycka om mat. JAG ÄR SVAG.

Längtan är stor till att bryta mönstret. Jag behöver det, för att få bort alla ofungerande sidor. Jag hade velat vara BÄST på något.


De som får mig till att vilja fungera.


Kommentarer
Postat av: T Granlund

Ja äta bör man annars dör man. Det är även gott att äta goda saker. Jag hör till kategorin som inte är så noga att maten ska smaka gourmé. Jag äter heller inte stora portioner.



Träningen funkar också. Både motionen och styrkebiten.



Varför funkat det inte då? FÖR ATT JAG ÄR EN JÄVLA GODISRÅTTA!



Kul att du skriver igen förresten! Söta som socker är dom. Dina älsklingar.



Gud vad jag är trött på mig själv.



Varför fungerar det inte då.

2010-12-09 @ 11:40:44
Postat av: T

2010-12-09 @ 11:43:20
Postat av: T Granlund

Fråga mig inte vad som just hände med dessa inlägg...

2010-12-09 @ 11:44:22
Postat av: Helena R

Tänk på att du är bäst på en vääääääldigt väsäntlig sak. Du är bäst på att vara mamma till Tilde och Robin. Det är alltid så att man vill vara mycket bättre och det finns ständigt saker att förbättra. Men man får inte glömma alla sina goda sidor oxå. Även om de i dystra tider känns för få...



Kämpa på!



Tänk på att du kan göra val hela tiden.

Ibland kan man inte alltid välja hur livet blir. Men det man faktiskt kan påverka hur man reagerar på det som sker. Fick aha-upplevelse när jag upptäckte det första gången.



Typ, du kan inte påverka att du har ont i hälen. Men du kan välja att inte tycka att detta sabbar allt (även om det gör det... :-P)

Eller när du känner att du inte räcker till för Tilde, så kan du välja att tänka. Ja, men vi åkte ju faktiskt pulka igår, eller vi satt och läste en bok. Eller vi ska prata med varandra vid middagen. Barn är absolut minst kritiska och älskar oftast ens bulldeg på magen mer än vad man själv gör...



Vet precis hur du känner det, för jag har varit där. (Och än är jag ju inte heller perfekt och smal...) Sedan är allt oftast mycket lättare sagt än gjort...



Kram och lycka till i alla fall!

/"Moster"

2010-12-10 @ 17:16:11
URL: http://nuharjagskrivitmin.blogg.se/
Postat av: Jaana

men du är ju bäst på en massa saker: sträcka ut tungan TILL HAKAN, kroppsspråka, stötta och skydda och (åtminstone utåt) tänka positivt. och så vidare.



vad vill du vara bra på? man kan fortbilda varandra, det brukar vi göra här hemma.



/Jaana

2010-12-12 @ 22:25:12
Postat av: Helena

Du är bäst på att vara mamma åt dina underbara barn! Den bästa mamman de kan ha :) kram

2010-12-12 @ 23:19:21
Postat av: Jenny

Men kära vännen min! Jag kan rabbla upp en mängd saker som du är bäst på (förutom att va en suverän mamma,sambo & vän) är att du är bäst på att skriva rapporter, ha disiplin på att plugga, att du ger allt som du ger dig in på & sist men inte minst så äger du en förmåga som jag beundrar & det är att du är ruskigt bra på att ha självinsikt och du ska veta att det är inte många som kan det. Du ÄR bäst gumman! Kram <3

2010-12-13 @ 00:07:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0