Feelgoodkänslan

Den här gången har jag fått välja namn. Peter fick bestämma Tilde. Jag bestämde Robin. Idag har jag bestämt att andranamnet blir Romeo. Jag älskar det namnet. Det bara kom som från ingenstans. Jag tycker om det så mycket så att jag kommer troligen kalla mitt barn för Romeo några gånger.


Mamma tycker jag ser ut som en Romeo
 

Helt otroligt vad jag älskar att känna den där feelgood känslan. Mamma Mia är en feelgood film. Den gör mig väldigt lycklig. Sex and the City är inte dålig den heller. Fast då föredrar jag 2an mer än den första. Inget olyckligt, bara livet.


Mammas tur att bada mig 


I helgen hade jag ångest för att jag gjorde något för mig själv. Jag gick på bio med lillasyster. Det var kul och jag fick feelgoodkänslor som gjorde att jag älskade min karl så mycket mer när jag kom hem än innan jag for. Jag gör sällan något för mig själv. Det har bara blivit så efter vi fick barn. Jag borde göra mer saker. Jag ska börja träna, gå och fika och umgås med vänner och även bekanta. JAG SKA.


Världens bästa storasyster
 

Idag var första heldagen med båda barnen. Tiden rusade förbi. Det gick sjukligt fort. Jag misstänker att jag kommer ha fullt upp och massor av kul. Sedan var det även första dagen på väldigt länge som jag och Tilde verkligen har lekt. Vi har sprungit, killat varandra och lekt kurragömma. Det ger mig också feelgoodkänslor som gör att jag älskar mitt liv så otroligt mycket.


"Jag älkar lobin" 


Nu ska jag snart mata mitt minsta barn och hoppas på att Robins vakenperiod håller sig till en timma så att jag får lägga mig bredvid min underbara karl och sova.


Kommentarer
Postat av: Kattens

Vilket härligt inlägg! Sprudlande lyckligt. :) Jag borde också göra mer saker själv. På två år har jag gjort något för mig själv 1 gång haha. Tragic. ;)

2010-06-01 @ 07:59:13
URL: http://www.catti.se
Postat av: Elisabeth

Trevligt att kika in här. Det ser så otroligt mysigt ut. Tänk Erica att du är tvåbarnsmamma =) Feelgood!

2010-06-01 @ 14:05:22
Postat av: Jaana

Den där bilden där jag håller i honom - han ser ut som den smartaste bebin i världen! och romeo är ju perfa som andranamn.

2010-06-01 @ 18:28:12
Postat av: helena

vilka härliga bilder!

vad du är duktig som tar dig iväg och hittar på saker. det behöver man! men de flesta har nog inte samvete att göra det..du hade ju ångest. varför? det är dumt. man måte komma iväg lite själv också.

må så gott!

2010-06-01 @ 19:51:38
Postat av: Sofia Nordström

Vilka fina bilder på dina fina barn! Ha inte ångest för att du har hittat på saker! Det förtjänar du!:):)

2010-06-01 @ 20:45:22
URL: http://underbaravilja.blogg.se/
Postat av: Nicke w

Vilka fina bilder och vilken duktig stora syster, mr Romeo har :)

2010-06-01 @ 21:42:15
Postat av: Sanna

Jättefint! Men fan vad sjukt för en dag innan jag läste detta så bara kom namnet Romeo till mej också, vet inte varför. Började helt enkelt bara tänka på namnet och att snart kommer nog någon man känner döpa sitt barn till Romeo, och vad händer? Du döper ditt barn till Romeo=)

2010-06-01 @ 23:50:05
Postat av: sanna

vilket härligt inlägg, jag blev helt lycklig av att läsa! det verkar vara så härligt, skönt att allting fungerar så bra, ni verkar ju kommit tillrätta med tvåbarnslivet direkt. sånt gör ju att min egen ångestbubbla för den dagen minskar massvis, jag har också hört massor om tvåbarnschocken osv :)



vilket fint namn, och mellannamn! så sött när tilde säger "lobin", jag ler för mig själv när jag läser det. gud vad gulligt med syskon, ni har så fina barn! värsta kärnfamiljen!

2010-06-02 @ 08:25:38
URL: http://sannasannasanna.blogg.se/
Postat av: Malin

På fredag blir det mammahäng med glass!

2010-06-02 @ 08:26:53
URL: http://mammakarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0