Hur less kan jag bli?

Jag tror det är något slags test, för att kolla hur less jag kan bli. För less är jag.
Igår vid sextiden började värkarna med 10 minuters mellanrum och har följande 15 timmar varit starka och gjort riktigt ont.
Klockan nio hade jag inbokat en tid hos min barnmorska. Så fort jag sätter in foten på vårdecentralen slutar värkarna att komma. Efter 15 timmar, inte en endaste. Jag har inte ens öppnat mig, efter 15 timmar!

Ska det inte gå fort när man är andragångsföderska?

Nu 6 timmar senare, börjar de sakta komma tillbaka, dock inte så regelbundet. Jag är lite besviken på min kropp.

Peter är och hämtar hem Tilde från dagis. Hon får nog sova hos mormor ikväll, bara för att vara på den säkra sidan. Hon ska inte behöva se sin mamma ha ont. Sen så var hon så lycklig imorse när vi berättade att mormor skulle hämta från dagis. Vilken besvikelse när inte mormor kommer kliva in genom dörrarna.

Hur konstigt det än må låta så har jag dåligt samvete för Tildes skull. Tänk om hon inte kommer känna sig sedd på samma sätt efter att det har kommit en till medlem till familjen. Och kan man älska någon lika mycket som jag älskar henne?


Vackrare barn finns inte!



Tilde provar bebisens pyjamas. Den är liten.


Självklart måste man testa spjälsängen.

På morgonen när hon vaknar är hon så glad och ropar fort, "jag har sovit gott inatt" Efter det vanliga underbara morgonropet så kom hon till mig och sa "Vad gör du mamma?" Varpå jag svarar att jag masserar ryggen för att jag har lite ont. Tilde tar sig på ryggen och klättrar upp i sängen och lägger sig bredvid mig " aj, jag har också ont i ryggen. Bebisen ska komma, jag har bröst"

Så nog är hon förberedd. Ett tag senare berättade hon även att hon och pappa ska komma och hämta mig och bebis från sjukhuset, sen, imorgon.

Jag hoppas också att de kommer och hämtar mig imorgon. Det skulle betyda att det här skulle sätta fart igen och att det kanske skulle kunna komma ut en bebis.

Det återstår att se.

Kommentarer
Postat av: Kattens

Spännande! :) :)

2010-05-10 @ 15:21:48
URL: http://www.catti.se
Postat av: Emma

Så spännande! Jag håller tummar och tår att det konmer en liten bebis nu! Och så himla söt hon är Tilde, så fin och förståndig liten dam! Lycka till, kram!

2010-05-10 @ 15:57:54
URL: http://solouniko.blogg.se/
Postat av: Sofia från happis

Oj vad spännande!! Håller också tummarna och hoppas att bebis kommer snart och att allt går bra. Lycka till! Väntar ivrigt på rapport. :) Kram

2010-05-10 @ 16:37:54
Postat av: Marie

Jodå, det går att älska nummer två lika mycket som nummer ett, redan på en gång faktiskt. Helt sjukt hur sånt där fungerar! :)



Jag håller med dig, du är ju andragångsföderska, du ska inte behöva genomgå en massa pinvärkar och helvete. Det ska börja, sedan ska det går fort och hips vips är ungen ute. I den perfekta världen alltså. ;)

2010-05-10 @ 17:50:52
URL: http://rudies.blogg.se/
Postat av: Elviras och Valentinas mamma

Tro mig man kan älska lika mycket igen och säkert igen och igen och igen osv:)



Trots att nr2 har varit en liten "pain in the ass" så älskar jag den lilla terroristen alldeles oändligt mycket!

2010-05-10 @ 17:53:15
Postat av: Jaana

så himla kul att hon startar dan med den repliken. ska jag också börja göra.

2010-05-10 @ 18:20:18
Postat av: Sara

Meeen vad irriterande att det vände igen! Håller tummarna att värkarna kommer tillbaka snarast och gör nytta denna gång! Snart har ni eran bebis!!! :-)

2010-05-10 @ 18:30:54
URL: http://krutgumman.blogg.se/
Postat av: Linnéa S

Men så stor Tilde har blivit!! Åh hoppas hoppas att lillbebisen kommer ut snart:)



Sen lovar jag att du kan älska nästa lika mkt som Tilde:)

2010-05-10 @ 18:33:36
Postat av: PiaSandberg - MejasMamma

Spännade, jag håller tummarna att det kommer en bebis inatt! :) Lycka till, kram!

2010-05-10 @ 19:34:51
URL: http://piasandberg.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Nu håller jag tummar, tår och allt som går att värkarna sätter igång igen och att bebis väljer att kika fram snaaaaart! :) Lycka till!! :)

2010-05-10 @ 19:37:14
URL: http://perdyy.blogspot.com
Postat av: Sanna

Hoppas bebisen är ute redan nu i skrivande stund! Annars hoppas jag det går fort:)

Lycka till o jag tänker på er!

Kram!

2010-05-10 @ 23:38:54
Postat av: PiaSandberg - MejasMamma

Grattis till lillebror!:)

2010-05-11 @ 07:31:05
URL: http://piasandberg.blogg.se/
Postat av: Emma

Stort GRATTIS till lilla lillebror! :D Längtar efter uppdateringar!

2010-05-11 @ 07:31:39
URL: http://solouniko.blogg.se/
Postat av: Elviras och Valentinas mamma

Välkommen lilla Robin och grattis till hela familjen önskar The Granlunds!

2010-05-11 @ 16:33:30
Postat av: Sofia

Supergrattis till Lillebror ser jag!:-)

Härligt!

Han får endel rosa kläder va?!;)



Hoppas ni mår superbra allihopa:)

2010-05-11 @ 18:14:42
URL: http://thedream.blogg.se/
Postat av: helena

sitter och väntar på uppdatering :) är så nyfiken på att höra mer! hoppas ni mår gott, grattis återigen! han är SÅ söt! fast det vet du nog redan ;)

2010-05-11 @ 20:17:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0