Inte riktigt där...

Ju längre jag har väntat desto besvärligare har det blivit att skriva ett nytt inlägg. Då finns det så fruktansvärt mycket att berätta. Som att jag bara har en eller två veckor kvar av graviditeten, att jag får ta min examen nu och försöker ordna intyg från allt som behövs, att Tilde har blivit så stor, (jag med) eller bara mina drömmar om smått och stort.


Idag när jag kom in på förskolan så sa Tilde, ”Men mamma, din mage är kvar!? Den är inte borta!”


Jag tror det kan ha att göra med att vi har börjat bearbeta att vi ska till sjukhuset och plocka ut bebisen, att när vi kommer hem så kommer magen vara borta och jag kommer att kunna springa, hoppa, klättra och leka så mycket mer igen. Det ska bli så skönt att få bli mamman jag vill vara igen.


Vackertösen är påskkärring


Den vackraste kycklingen jag sett. Jag som aldrig skulle ha framme sånt. Men ack så stolt.


Den senaste tiden har jag även drömt om en Bugaboo Cameleon, fast jag haft min sprillans nya S3a i förrådet. Jag var tvungen att göra verklighet av drömmen. S3an är såld och Bugaboon ska komma om några dagar. Förhoppningsvis, eftersom att jag har genomfört köpet via en webbsajt som jag aldrig hört talas om. Men hur som. Den blir nog underbar.

 


Jag har skavsår på fingrarna pågrund av för mycket datorskrivande. Sitter på dagarna och lyssnar på föreläsningar från historian och antecknar det läraren säger. Nu är jag uppe i 30 datorskrivna sidor på två dagar. Han pratar alldeles för mycket. Antagligen kommer jag också att göra det när jag kommer ut.

Kan ni förstå det? Att jag är redo att ta hand om en klass nu. Att jag är lärare i Svenska, matematik, engelska, historia och specialpedagogik. 4, 5 år i skola. Det har gått otroligt fort och otroligt sakta. När jag fick veta att jag var färdig försvann ungefär 20 kg tryck som har legat och tyngt ner mig, länge. Men samtidigt så smyger ångesten sakta fram. För vad fasiken händer när jag inte får något jobb? Hade jag inte haft mammaledigheten att luta mig på hade jag antagligen blivit tokig och sjunkit ner i depression. Den här dagen har jag både varit rädd för och längtat efter så länge. Så fort den nya familjemedlemmen blir lite större så är det jag som ger mig ut på arbetsmarknaden. ”Hej jag heter Erica och jag är lärare” LÄSKIGT.

 

Nu för tillfället längtar VI efter sommaren. Tilde kommer nog inte ihåg sommaren och undrar febrilt vad det är vi längtar till. Att få bada ute, vara ute hela dagarna, leka med mamma och pappa, hälsa på mormor och morfar och farmor och farfar, åka båt, klättra och åka rutschkana, leka med kompisar, äta glass, cykla och göra allt annat roligt som sommaren erbjuder. Oj vad skoj!


Tilde saknar Ebba, hon ska bjuda henne på glass i sommar säger hon.


Jag har fått en ny cykel men det är för svårt att trampa, så jag tränar på trehjulingen.


Jo, jag återkommer så fort en liten tittat ut. Med både känslor och bilder. Det lovar jag!


Kommentarer
Postat av: Peter

Härligt att du är "tillbaka"! Konstigt hur stolt man kan bli av en påskkyckling !!

2010-05-05 @ 21:23:47
Postat av: Emma

Kuuuul med dina inlägg, du är så bra på att skriva! Blir alltid glad när jag ser att du uppdaterat! Söta Tilde och fina fina kycklingen! Jag kommer säkert vara lika "töntig" när Milla gör sitt första påskpynt. Underbara barn!



Åhh jag längtar tills du får din vagn, haha! Det är ju såå kul att montera och fixa och prova när man får en nyyy. Prova alla lägen osv, spännande! :) Hoppas bebisen kommer snart och att du är tillbaks till ditt vanliga flexibla jag igen! Kram!

2010-05-05 @ 22:47:05
URL: http://solouniko.blogg.se/
Postat av: Sanna

Oh, vad kul med ett inlägg och massa bilder och allt! Grattis till examen gumman! Bra gjort!

Det är så kul att läsa din blogg, speciellt nu när vi inte ses så ofta! Så jag hoppas du kommer vara på blogghumös framöver=)

Lycka till födandet också, det kommer gå som en dans:)

Puss Puss och hälsa Bettan och Tilde=)

2010-05-05 @ 23:25:42
Postat av: Sandra

Himla vilken söt påskkäring!:)

2010-05-06 @ 08:33:31
URL: http://sandraebba.blogg.se/
Postat av: Mamma Gun

Sååå roligt med ett nytt inlägg... för du skriver så bra :))

2010-05-06 @ 12:54:22
Postat av: Jenny

Så himla stor Tilde blivit! Å jag kan tänka mig att du är likaså :)

Du behöver absolut INTE vara rädd för att gå ut och vara lärare, för jag vet att du kommer att vara en suverän sådan! Jag har ju fått äran att få jobba tillsammans med dig i 4 år :)

Lycka till med allt nu vännen så hörs vi innan jag skriver min omtenta :)

Kramar

2010-05-06 @ 13:45:25
Postat av: Elviras & Valentinas mamma

Finbuggan!

Jag är också stolt över allt tingeltangel Elvira kommer hem med.

2010-05-06 @ 17:08:53
Postat av: Emma

Jaa den är såå SNYGG! Och unisex så den passar ju till alla sorter ;) Gult finns tyvärr bara i fleece till Camen, jag har ett nytt oanvänt toppset som ligger och väntar på sommaren men nu när jag har Bee:et gult så var jag inte lika sugen längre :P Tror det gula utgått men har funnits att få tag på på rea, jag köpte mitt för 300 på Bonti i sthlm!

2010-05-06 @ 20:50:19
URL: http://solouniko.blogg.se/
Postat av: Sofia

Håller med övriga om att du skriver jättebra!

... ja, visst blir man stolt!:)

Det jobbiga blir bara att sedan få plats med allt då de kommer hem med nya fina saker varje år;)

2010-05-07 @ 07:18:40
URL: http://thedream.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0