Planering

Sitter och planerar engelskalektioner för klass och enskilda elever.
Det är kul. Det tar mycket tid men det är kul.
Har insett att jag inte har någon konstnärlig förmåga men det är väl innehållet som räknas.

Medan jag gräver runt i alla mina pärmar här hemma så hittar jag självklart massor av annat bra material som jag bara måste använda. Så det leder till ännu mer planering.

Appropå mer planering så är det nog inte många människor i andra yrken som stannar övertid utan att få betalt.
Men vi har ju dem 10 extratimmarna. Fast de försvinner fort iväg.
Det är tur att det är kul.


Kommentarer
Postat av: T Granlund

Som egen företagare kan man se sig i månen efter ob-tillägg, komptid och allt vad det nu heter.

2013-04-10 @ 22:01:39
Postat av: Sofia

Vi har 1,5 timme schemalagd avdelningsplanerimg och sen har vi ytterligare 1,5 schemalagd timme för planering av verkstadsgrupperna som vi har två förmiddagar i veckan med blandade grupper från hela förskolan... Och sen INGEN egen planeringstid utanför schemat. Tur att jag jobbar med världens bästa kollegor och världens bästa barn! För man hinner verkligen inte mycket på den lilla kontorstiden när det ska innefatta i stort sätt allt! Igår bredde vi förövrigt mackor sista planeringshalvtimmen för att det inte finns en chans i världen att vi hinner det idag innan vi behöver klä barnen och dra iväg.
Jag älskar privat för det allra mesta, men ibland önskade jag att jag jobbade på en kommunal förskola!;-)

Kul att du får jobba och att du trivs! Jag tror fortfarande att du är en alldeles fantastisk lärare!:-)

2013-04-11 @ 08:34:24
URL: http://fiasan.blogspot.com
Postat av: Erica

Ja Theresé. Det är sant. Många gånger är det så för den egna företagaren. Kommer ihåg när mamma hade eget. UFF.
Ja, nog gör ni det bra.

2013-04-11 @ 22:40:10
URL: http://humilis.blogg.se
Postat av: Erica

Sofia: går inte att kommentera på din blogg.

Gud. Det är lite planering!!
Jag har ganska många timmar planering men de försvinner oftast för konferenser, folk som fångar upp en, extrainsatta möten osv.
Vad härligt att du tror det. Jag blir så glad:)

2013-04-11 @ 22:44:29
URL: http://humilis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0