Lösenord

Blev tvungen att sätta lösenord på bloggen. Eleverna har hittat hit. De behöver inte veta allt om mig och min familj. Jag väljer vad jag vill att de ska veta. 

Idag har jag haft högläsning i klassen och tjutit undertiden. En liten pojke som fick veta att hans pappa var otrogen och att hans familj höll på att slitas sönder. Usch så hemskt att behöva gå igenom som barn. Jag hoppas verkligen att våra barn får uppleva kärnfamiljen med massor av lycka, hela deras liv igenom. Självklart har man lycka även när ens föräldrar inte är med varandra. Jag är ju uppväxt med Micke och mamma. Jag hade inte kunnat ha det bättre. Det vet jag. 

Eftersom många dagar har varit vab eller egen sjuka den här månaden så kommer lönen i februari knappt vara befintlig. Tänkte att jag skulle spara in lite pengar genom att strunta i frisören och låta mamma färga håret. Hon har slitit i några timmar med slingning och färgning. Det ser väl okej ut. Hade behövts någon slags nyansering för att få bort den gula färgen. Jag får börja dagen med fem minuter silverschampo imorgon så kanske det tar sig. Har iallafall sparat in 2000kr. 

Ska se 50 shades of Grey imorgon. Har läst böckerna och var väl inte storförtjust.  Har hört att filmen ska vara bättre så jag håller tummarna. Älskar att gå på bio. 
 
Tilde grät idag för att hon inte fick följa med Peter och Robin till badhuset. Men så är det. Håller hårt på regeln om man inte har varit i skolan på dagen så får man inte leka med kompisar eller anstränga sig senare på dagen heller. Så vi har spelat spel och myst. Hon har varit så duktig och legat på mormors jobb de två senaste dagarna och vilat. Imorgon blir det skola igen. 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0